‘Pod stesom sam, ne mogu’, je rečenica koju većina nas čuje i izgovori, pogotovo u današnjem brzom načinu života kada je gotovo nemoguće riješiti se stresa.

Stres pomućuje vašu sposobnost jasnog razmišljanja i racionalnog odlučivanja. Loše odluke vode dodatnom stresu i novim lošim odlukama.

Stres ne djeluje loše samo na mentalno i emocionalno zdravlje već i na srce, a može uzrokovati i bolove u kralježnici i glavobolju. No stres možemo kontrolirati i to treba biti naš cilj, znamo da zvuči teško i ‘lakše je reći’, ali to zaista treba i u raditi.

Ubrzano, kratko i plitko disanje, jako lupanje srca, grčenje želuca, glavobolje, osjećaj mamurnosti, nesanica, jaki menstrualni bolovi, krvarenje desni, iritirana koža, pogoršanje alergije, akne, povećano unošenje nezdrave hrane u organizam, sve su to zapravo samo neki simptomi stresa.

Zato obratite pozornost na disanje
Stručnjaci savjetuju da kad ste pod stresom, uvlačite zrak duboko iz želuca i polako otpuštajte dok ne osjetite olakšanje.

Smijeh
Smijeh je najbolji lijek za sve. Pročitajte neki smiješni članak ili pogledajte neku humorističnu seriju. Dokazano je da smiješni sadržaji odvlače pozornost od stresnih misli, barem nakratko. No, sigurni smo da vam raspoloženje mogu popraviti prijatelji ili članovi obitelji. Stoga, kada ste pod stresom, družite se!

Tjelovježba
Tjelovježba protiv stresa je dobra. Redovna tjelovježba koja je odličan način za reduciranje stresa, a tijelu koristi isto koliko i umu. Samo lagana tjelovježba pomaže vam boriti se protiv stresa zato što objedinjuje više tehnika, boraca protiv stresa, u jednom. Tjelovježba nam pomaže da uspostavimo vezu između uma i tijela i fokusiramo se na pravilno. Odmorite se od svega što Vam predstavlja napor tako da redovito radite ono u čemu zaista uživate i što Vas smiruje.

Meditiranje
Ukoliko u takvim situacijama ne želite gledati ni slušati nikoga oko sebe, meditirajte. Smjestite se u svoja četiri zida i razmišljajte samo o veselim stvarima. Prisjetite se nekih smiješnih situacija iz djetinjstava, vjerujemo da ih ima mnogo.

Čajevi protiv stresa
Čajevi koji imaju umirujuće djelovanje, pomažu kod živčane napetosti i razdražljivosti, uklanja promjenjiva raspoloženja, nesanicu, razne neuroze, jača živce. Olakšava stanje stresa, umora,uznemirenosti i strah. Smanjuje napetost tijela, time i kardiovaskularnog sustava. Jednostavno smiruje, krijepi i jača organizam.

Osiguraj si dovoljno sna
Nedovoljno sna svakodnevno kroz duži period može imati neželjene posljedice po naše psihofizičko zdravlje. Za odraslu osobu 8 sati sna bila bi zdrava srednja vrijednost (iako razlike postoje od čovjeka do čovjeka), a 7 sati bila bi donja granica ispod koje se nikako ne bi smjelo ići. Mnogi ljudi koji ne dobivaju dovoljno sna su često razdražljivi, loše raspoloženi i teško se suočavaju sa stresom. Takvi ljudi također češće pate od anksioznosti i depresije. Ljudi koji su odmorni, lakše podnose svakodnevne stresove i s njima se bolje nose.

Vodi planer
Mentalno opterećenje može biti veliki izvor stresa. Sjeti se samo školskih dana. Umjesto da pamtiš i opterećuješ svoju glavu nepotrebnim dnevnim i tjednim obavezama i zadacima, zapisuj stvari, jer na taj način ćeš odmoriti glavu i ostaviti joj više prostora za važne stvari u životu.

Čuvaj svoju energiju
Čuvaj energiju za važne odnose, velike ideje i stvari koje od tebe iziskuju visok nivo koncentracije. Također, ne odgađaj! Koliko vremena odvojimo za neku obavezu, toliko nam vremena i treba. Odgađanjem umanjujemo vjerojatnost uspješne izvedbe zadatka i uzimamo vrijeme i prostor koji bi trebali biti predviđeni za neke druge stvari.

moja.ba

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.