Ljeto je u našim krajevima dušu dalo za lubenice, tako da nemate razloga ne iskoristiti priliku koja vam se pruža. No, osim što su iznimno osvježavajuće, postoje i drugi razlozi zbog kojih biste lubenice što prije trebali uključiti u svoju prehranu.

1. Jača imunitet
Konzumiranje lubenica može ojačati vaš imunološki sustav jer one imaju visok sadržaj vitamina C, koji je snažan antioksidans, i pomaže u spriječavanju raznih bolesti. Također, redovito konzumiranje namirnica koje sadrže vitamin C može zaštititi i same tjelesne stanice od brojnih štetnih čimbenika.

2. Antioksidans
Likopen je antioksidans poznat po sprečavanju srčanih bolesti, a može spriječiti i rak prostate. Lubenica sadrži vlakna, kalij (koristan za živčani sustav), magnezij, folnu kiselinu i beta-karoten (antioksidativna svojstva)… Stoga iskoristite prednosti lubenice koja ne zahtijeva kuhanje da bi oslobodila svoja antioksidativna svojstva.

3. Pomaže liječiti rane
Lubenica ima ljekovit učinak, tako da može pomoći i u liječenju lakših ozljeda.

4. Bogata vlaknima i kalijem
Osim gašenja žeđi, lubenica je dobra za tijelo i jer uklanja toksine, a posebno se preporuča osobama koje imaju problema s bubrezima.

5. Poboljšava seksualni život
Mnogi stručnjaci preporučuju lubenice u prehrani jer je utvrđeno da sadrži citrulin, koji ima učinke slične Viagri. Kada uđu u tijelo, pretvaraju se u arginin – aminokiselinu koja je korisna za krvožilni sustav jer daje elastičnost stijenkama arterija. Dakle, umjesto plavog – crveno!

Lubenica se preporučuje i u dijetama za mršavljenje jer ima malo kalorija i daje osjećaj sitosti. Potiče izlučivanje toksina iz tijela i pomaže u regulaciji krvnog tlaka

Zašto je dobro jesti lubenicu u trudnoći?

Izvor vitamina, minerala, antioksidanasa

Lubenica je bogata beta-karotenom, koji se procesom metabolizma razgrađuje u vitamin A, kao i vitaminom C i E. To su važni antioksidansi, koji spriječavaju oštećenja izazvana djelovanjem slobodnih radikala. Lubenica ima i višu koncentraciju likopena – moćnog antioksidansa, od bilo kojeg sviježeg voća ili povrća. Takođe obiluje vitaminima grupe B, posebno vitaminom B6, koji pomaže u očuvanju imuniteta, pravilno funkcioniranje hormona i živčanog sistema, ima značajnu ulogu u proizvodnji antitijela, a neophodan je i za metabolizam. Bogata je i mineralima: sadrži kalij, kalcij, magnezij, mangan, fosfor, željezo, selen, cink i bakar. Sve te hranljive materije su posebno važne tijekom trudnoće, jer pomažu održavanje normalnog tjelesnog funkcioniranja.

Brojne koristi i za bebu

Trudnice bi trebale što češće jesti lubenicu, ne samo da svom tijelu osiguraju nutrijente, već i da njima opskrbe fetus. Vitamini A, C i B6, kao i minerali kalij i magnezij, od vitalnog su značaja za razvoj vaše bebe, njezinih kostiju, vida, mozga, živčanog i imunološkog sustav, i još mnogo toga. Također, unos likopena je važan i za rast bebe u vašem trbuhu.

Za bolju krvnu sliku

Lubenica sadrži željezo u istoj količini kao i špinat. To je od posebne važnosti za buduće mame, jer je organizmu potrebno više tog elementa nego inače – radi opskrbe posteljice i ploda. Velika količina vitamina C prisutna u lubenici omogućava bolju apsorpciju željeza, odnosno njegovo iskorištavanje. Pored toga, u lubenici ima bakra, koji pomaže u formiranju eritrocita. Zbog tih odlika, konzumiranje lubenice može pomoći čak i u slučaju blaže anemije (slabokrvnosti)!

Kada je potreban oprez?

Plod lubenice ne izaziva alergije, tako da je siguran za prehranu trudnica. Oprez je potreban jedino kod onih koje imaju neko bubrežno oboljenje (naročito ako je smanjeno izlučivanje urina) ili dijabetes. Ali, iako lubenica ima veliki glikemijski indeks (koji označava sposobnost hrane da povisi razinu šećera u krvi), ona sadrži i do 95 posto vode, pa liječnici dozvoljavaju do 190 grama u jednom obroku. U svakom slučaju, ako imate neki od spomenutih zdravstvenih problema, neophodno je posavjetovati se s vašim liječnikom.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.