Spavanje igra glavnu ulogu u zdravlju kroz cijeli vaš život. Dovoljno sna može vam pomoći štititi mentalno i psihičko zdravlje i povećava kvalitetu vašeg života.

Vaš osjećaj kada se probudite ovisi od toga što se dogodi dok spavate. Dok spavate, vaše tijelo radi kako bi poboljšalo zdravlje vašim moždanih funkcija, i samim tim popravilo vaše psihičko zdravlje. Kod djece i tinejdžera san potpomaže rast i razvoj.

Važno je shvatiti da manjak sna ima kratkoročne, ali i dugoročne posljedice na vaše zdravlje. Manjak kvalitetnog sna uzrok je mnogih zdravstvenih i psiholoških problema poput: dijabetesa, pretilosti, slabog imuniteta, depresije, nervoze, itd.

Dobar san jača imunitet što je izuzetno važno za zaštitu tijela od bolesti. Dobar san važan je za ispravno i neometano funkcioniranje mozga. Učinkovitost moždanih funkcija mnogo je veća, ako ste dobro spavali. Povećava sposobnost koncentracije. Dobar san umanjuje mogućnost razvoja mentalnih bolesti.

Bolje zdravlje

Istraživanja su dokazala da su znanstvenici pronašli vezu između nedovoljnog spavanja i nekih ozbiljnih zdravstvenih problema, kao što su bolesti srca, srčani udar, dijabetes i pretilost. U većini slučajeva su zdravstveni rizici zbog gubitka sna nastali nakon više godina.

Bolji seksualni život

Prema anketi koju je proveo National Sleep Foundation, do 26% ljudi kažu kako im seksualni život pati zbog previše umora. Postoje dokazi da je kod muškaraca niža razina testosterona povezana s nedovoljnom količinom sna.

10 savjeta za bolji i čvršći san

Uvijek idite u krevet i budite se u isto vrijeme

Ako ne zaspite u roku od 15-20 minuta, ustanite i radite nešto što će vas uspavati ili smiriti

Izbjegavajte preobilne obroke prije spavanja, a također nije dobro ići na spavanje ako ste gladni

Ako ne možete zaspati navečer, pokušajte izbjeći popodnevno spavanje

Dobro prozračite sobu i provjerite odgovara li vam temperatura u prostoriji.

U pravilu je bolje spavati u sobi s nešto nižom temperaturom, no uvjerite se da vam je krevet dovoljno topao

Čaša toplog mlijeka prije spavanja odlična je u borbi protiv nesanice, jer vam daje dozu kalcija i ostalih sastojaka koji opuštaju

Izbjegavajte kavu, kofeinske napitke, velike količine cigareta i alkohola uposlijepodnevnim satima

Opuštajuća, topla kupka ima čudesno djelovanje na vaš san

Izbjegavajte naporne fizičke i mentalne zadatke prije spavanja

Nabavite dovoljno velik krevet s kvalitetnim madracem kako biste se mogli slobodno rastezati i okretati po krevetu

Najvažnije je imati na umu da je kvalitetan san ključan za vaše zdravlje.

 

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.