Zadržavanje daha na pet sekundi ublažava bol. Dubok udisaj šalje signal mozgu da “navlaži” živčani sustav, što čovjeka čini manje osjetljivim na bol, tvrde znanstvenici.

Kada se zadrži dah, krvne žile u plućima šalju signale mozgu, podiže se krvni tlak i smanjuje osjetljivost na bol.
To je jedan od razloga, tvrde znanstvenici, zašto ljudi sa povišenim tlakom manje osjećaju bol.

Studija pokazuje da se dah mora zadržati u očekivanju bola, a ne kada bol već nastupi. Znanstvenici objašnjavaju da tijelo ima prirodni mehanizam kojim vraća krvni tlak na normalne vrijednosti.

“Senzori” za tlak na krvnim žilama pluća šalju signale mozgu, obavještavajući ga da smanji pritisak.
Španjolski istraživači napravili su test sa 38 dobrovoljaca koji su zadržavali dah na pet sekundi dok su im bili prignječeni nokti na prstima. Zatim su ponovili test dišući usporeno.

Obje tehnike učinile su da sudionici studije manje osjećaju bol, ali su priznali da ih mnogo manje boli ako zadrže dah.

Na ljstvici do deset bol koju su osjećali pala je na pola kada su zadržavali dah. Znanstvenici smatraju da bi bilo moguće ublažiti bol zadržavanjem disanja čak i u slučajevima porođaja.

Kada dišemo svjesno, polagano i duboko primijetit ćemo da nakon svakog udaha i izdaha dolazi do pauze i laganog zadržavanja daha. To zadržavanje daha je potpuno prirodni dio daha i procesa disanja.

Prednosti

Brojni treneri joge koriste zadržavanje daha kao tehniku smirivanja. Evo koje su prednosti zadržavanja daha koje ističu joga instruktori.

Kroz zadržavanje daha doživljava se jedan potpuni odmor koji ne uključuje samo potpuni prestanak kretanja zraka i mišića, nego i svijest svih kretanja i tendencija uma. Sve žurbe, tjeskobe, interesi, motivi, volja, želje i razne vrste emocija zaustavljaju se na trenutak. Tijekom takve mirne pauze, iskusit ćete savršenu mirnoću uma i tijela, vrlo ugodan trenutak.

Praksa zadržavanja daha je izvrsna za um i velika pomoć u uvođenju jasnih misli i koncentracije. Ona omogućuje povećanje koncentracije uz bolje korištenje fizičke i mentalne snage.

Neke prednosti uključuju i poticanje unutarnjeg staničnog disanja. Ono se događa u stanicama kada nema novog kisika koji dolazi u pluća. To stvara izvanredno stanje u tijelu i snagu stanica tako da ubrzavaju svoje metaboličke aktivnosti kako bi održali ravnotežu. One postaju učinkovitije u korištenju kisika i oslobađanju ugljičnog dioksida kao i drugih toksina.

Tijekom zadržavanja daha povećan je protok krvi u mozak i potiče se bolji rad živčanog sustava.

Srce doživljava mir i ponovno se vraća u normalan ritam.

Zadržavanje daha čini osjetila i mentalne sklonosti introspektivnim te ih privlači u dubinu duše. Potpuno smo u sadašnjem trenutku i spontano se pojavljuje osjećaj svjetlosti, svježine, energije i mirnoće.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.