Sve veći broj građana BiH obolio je viroze, a registirana su oboljenja od upale pluća. U mostarskom Domu zdravlja svakodnevno se javljaju pacijenti s ovim oboljenjima, a slično je i na području Sarajeva.

Najčešći simptomi viroze su grlobolja, povišena temperatura i curenje nosa, a mogu potrajati i do nekoliko dana. Upravo s ovakvim simptoma se javljaju pacijenti u svim domovima zdravlja u BiH. Liječnici građanima savjetuju prevenciju kako bi izbjegli virozu, prehladu, a na kraju i gripu.

”Sezonsku gripu treba shvatiti ozbiljno. Svake godine, oko 10 posto stanovništva u Europi bude zaraženo, pa time izloženo komplikacijama vezanim za virus gripe. Posebno su ugroženi stariji ljudi, mlađa djeca i osobe s kroničnim oboljenjima.

Rizik razvoja ozbiljnih komplikacija uključuje upalu pluća, miokarditis i encephalitis , s mogućim smrtnim ishodom, zbog čega se gripa kao bolest, mora shvatiti ozbiljno”, javio je Federalni zavod za javno zdravstvo.

ZZJZ FBiH javlja kako se ove sezone pored rutinskog nadzora uspostavlja i Sentinel nadzor nad gripom. Sentinel nadzor u FBiH se pilotira na slijedećim lokacijama: ILI -DZ Novi grad, SARI-u tri klinička centra: Sarajevo, Tuzla i Mostar.

Podsjećamo, kako je većina županijskih zavoda za javno zdravstvo nabavila količine cjepiva potrebne za cijepljenje rizičnih grupa stanovništva protiv sezonske gripe.

Stručnjaci podsjećaju da je imunizacija, posebno rizičnih grupa stanovništva, najjeftiniji, a najefikasniji vid zaštite od gripe. Prvenstveno je preporučuju kroničnim bolesnicima i starijim osobama.

Liječnici savjetuju da u ovom razdoblju ojačate svoj imunitet. Donosimo nekoliko savjeta kako ojačati imunitet i pripremiti ga za sezonu gripe.

Jedite voće i povrće

Povrće je važno, posebno povrće s tamnim listovima (poput špinata), jer je puno vitamina (A, E, B1, B2, B9) i minerala važnih za jak imunitet.

Povrće i voće. Tu mislimo na: mrkve, brokole, bundeve, kelj, cveklu, kupus, patlidžan, mladi grašak, paprike, luk, paradajz, … Povećajte i unos voća bogatog vitaminom C, a pijte i čaj od šipka.

Od sušenog voća bazirajte se na: bademe, kajsije, pistacije, orahe, sušene brusnice, sjemenke bundeve, brazilske orahe, …

Konzumirajte češnjak

Konzumirajte više bijelog luka (češnjaka) i jogurta. Ovo je najjednostavniji savjet. Organski spoj koji se naziva alicin daje glavnu antioksidativnu ulogu češnjaku, a sumpor pomaže pri bržoj proizvodnji antitijela koja se bore s virusima.

Pijte jogurt

Dnevna doza probiotika, tzv. prijateljskih bakterija, smanjit će rizik prehlada, ali i njihovo trajanje. Njemačka istraživanja su pokazala kako dnevna konzumacija probiotika smanjuje trajanje prehlade za dva dana.

Izbjegavajte lijekove

Kada uzimate lijekove protiv glavobolje poput aspirina ili ibuprofena oni suzbijaju bijele krvne stanice, a one stvaraju spojeve odgovorne za napadanje i uništavanje invazije mikroba, kaže Katherine Sherif, liječnica iz filadelfijskog Centra za žensko zdravlje. Stoga savjetuje da takve lijekove koristite što manje i probate neke ‘prirodne’ metode.

Vježbajte

Umjerena vježba pojačava otpornost organizma na bakterijske i virusne infekcije. Pod umjerenom vježbom se podrazumijevaju aktivnosti poput vožnje biciklom, 30 minutnih šetnji ili odlaska u teretanu 3 puta tjedno.
Ako se inače ne krećete mnogo, važno je krenuti sitnim koracima jer preteški tjelesni napori mogu oslabiti imunitet. Poznato je na primjer da se maratonci muče s problemom slabog imuniteta zato što izlažu svoje tijelo ogromnim naporima.

Grgljajte

Uzmite mlaku vodu i sol pa grgljajte, jer tako čistite grlo od bakterija. Znanstvenici u Japanu su dokazali da ovaj svakodnevni tretman smanjuje rizik za prehladu 34 posto.

Perite ruke

Jedna od najvažnijih zaštita imuniteta je redovno pranje ruku, jer vrlo često njima diramo lice ili hranu pa bakterije lakše dolaze u organizam.

Naspavajte se

Redovno spavanje izuzetno je važno za zdravlje organizma. Profesor James B. Maas sa sveučilišta Cornell smatra da kronična neispavanost iscrpljuje tijelo i čovjek lakše podliježe virozama i prehladama. Dodajte barem pola sata više za spavanje i odmah ćete se osjećati bolje. No nemojte pretjerivati umjerenost u spavanju jača organizam.

About The Author

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.