Muškarcu su dulje tjelesno aktivni i izdržljiviji zahvaljujući većoj mišićnoj masi, a dulje traje i njihovo plodno razdoblje.

Prema istraživanju objavljenom u British Medical Journalu, čak 67 posto muškaraca u dobi između 64 i 75 godina izvještava o spolnim odnosima u prethodnoj godni za razliku od 40 posto žena iste dobne skupine. U dobi od 75 do 85 godina trećina muškaraca imala je spolni odnos u posljednjih 12 mjeseci, za razliku od 17 posto žena.

Važnost vježbanja

Očito je da odlaskom u mirovinu, u koju muškarci odlaze pet godina ranije nego žene, muškarci doživljavaju svoju drugu mladost. Štoviše, jedna je britanska studija pokazala da čak 12 posto muškaraca između pedesete i šezdesete godine žele biti aktivni i nastaviti raditi, čak promijeniti zanimanje, putovati i zabavljati se, ali i biti seksepilniji.

Da bi u tome uspjeli, moraju donekle promijeniti životni stil jer će tako rizik obolijevanja od kroničnih bolesti svesti na minimum.

Znanstvenici s američkog Sveučilišta John Hopkins otkrili su da nedovoljno vježbe u kombinaciji s viškom kilograma dovodi do erektilne disfunkcije, a kako muškarac stari, osobito nakon 40., polako i kontinuirano dobiva na kilaži, gubi mišićnu masu, a dobiva masnu.

Kao što je ravnoteža spolnih hormona estrogena i progesterona važna za zdravlje žena, tako je i nivo testosterona jako važan za muškarce. Nakon 50. godine, njegova razina se može početi drastično smanjivati. To se može događati vrlo polako tako da muškarci jedva prepoznaju promjenu sve dok razina hormona ne postane vrlo niska.

Osim problema u spolnom životu, niska razina ovog hormona kod muškaraca predstavlja veći rizik za kroničan umor, debljinu, depresiju, pa čak i osteoporozu.

Razina muškog hormona testosterona opada po 1 posto godišnje nakon 30. godine, pa se manjak tog hormona povezuje s muškom menopauzom, koja za razliku od žena pogađa samo mali broj starijih muškaraca. U studiji koju su proveli znanstvenici u Manchesteru između 3369 muškaraca u dobi od 40 do 79 godina iz osam različitih europskih centara otkrili su da bi njih 2 posto moglo imati mušku menopauzu jer se susreću sa simptomima kao što je erektilna disfunkcija, smanjeni libido, umor, otežano saginjanje i stajanje, manjak energije i osjećaj tuge.

Top-namirnice

Umjeto muške hormonske terapije, koja je moguća ali nešto kompliciranija nego kod žena, problem se može donekle riješiti konzumiranjem šest top-namirnica koje potiču snažnije lučenje testosterona neovisno o godinama.

Kamenice, poznate kao afrodizijak sadrže mnog cinka, minerala koji je nužan za proizvodnju testosterona kod muškaraca. Maslinovo ulje ima blagotvoran učinak na srce, a dokazano je da njegovo redovito konzumiranje kod muškaraca povećava razinu testosterona, piše Slobodna Dalmacija.

Mahunarke su bogat izvor cinka, željeza i proteina, koji su neophodni za proizvodnju testosterona. Orašasti plodovi, također bi trebali biti sastavni dio svakodnevne prehrane jer zbog velikog sadržaja minerala i vitamina sudjeluju u proizvodnji testosterona.

Češnjak sadrži alicin koji snižava razinu stresnog hormona kortizola koji usporava ili smanjuje proizvodnju testosterona.

Losos je jedan od rijetkih prirodnih izvora vitamina D, koji je važan za održavanje zdravog reproduktivnog sustava i nastanak testosterona.

The following two tabs change content below.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.