Tuširaš li se redovno u hladnoj vodi ili si među onima koji se uopće ne tuširaju ako nema tople vode? Hladan tuš i kupka imaju dugu tradiciju u mnogim kulturama i to s dobrim razlogom. Iako je tuširanje i kupanje u toploj vodi mnogo ugodnije, hladna voda pruža brojne prednosti za zdravlje.

Tuširanje hladnom vodom je oblik hidroterapije koji je u prošlosti bio priznati medicinski tretman. Lakši pristup toploj vodi i lijekovi bacili su hladan tuš u zaborav. No, budući da ćete se ionako tuširati, vrijedi se podsjetiti na mnoge zdravstvene prednosti hladnog tuša.

Njemački znanstvenici otkrili su da ljudi koji se svakodnevno tuširaju po dvije minute u hladnoj vodi rjeđe obolijevaju od prehlade od onih koji se tuširaju u toploj vodi. To je posljedica snažnijeg imuniteta kojeg imaju ljubitelji hladnog tuširanja.

 Regulira temperaturu tijela

Hladan tuš izaziva blagi stres koji navodi tijelo da povisi vlastitu temperaturu. Ova se pojava zove termogeneza, odnosno stvaranje topline. Imaš li kronično hladne ruke ili noge ili se previše znojiš, iskušaj terapiju hladnim tušem. Osim toga, unutrašnje zagrijavanje ubrzava metabolizam, što pospješuje sagorijevanje kalorija i mršavljenje.

Jača imunitet

Istraživanje provedeno u Pragu proučavalo je učinak uranjanja u hladnu vodu na mlade sportaše. Oni su tijekom šest tjedana triput tjedno uranjali u vodu temperature 14 stupnjeva. Nakon tog razdoblja, porastao im je broj dviju vrsta bijelih krvnih zrnaca – monocita i limfocita, zaduženih za uništavanje raznovrsnih patogena.

Poboljšava cirkulaciju

Dobra cirkulacija je ključna za cjelokupno zdravlje. Izmjena tople i hladne vode tijekom tuširanja poboljšava cirkulaciju jer dolazi do stezanja i širenja krvnih žila. To može spriječiti hipertenziju, otvrdnuće arterija, pojavu proširenih vena, te pomoći da se osjećate i izgledate bolje.

Pomaže ublažiti depresiju

Hladna voda stimulira ‘plavu točku’ u mozgu i potiče proizvodnju noradrenalina, koji ublažava depresiju.

Povećava energiju i osjećaj dobrobiti

Samuraji bi si svakog jutra izlili kantu hladne vode na glavu. Tako bi se brzo razbistrili i osjećali snažnije.

Povećava plodnost

Hladan tuš potiče proizvodnju hormona koji su korisni kad pokušavate zatrudnjeti.

Ipak, ne preporučuje se nagla promjena načina tuširanja. Drastične mjere mogu izazvati previše stresa za vaše tijelo. Polako prilagodite temperaturu vode od ugodno tople, tople, mlake, hladne i vrlo hladne. Ili možete ostaviti hladnu vodu za posljednjih 30 sekundi tuširanja.

Poboljšava kretanje limfe

Limfa odnosi otpadne materijale iz stanica, a za dobar protok limfe potrebna je kontrakcija mišića. Hladni tuševi uzrokovat će kontrakciju cijelog tijela. Limfedem u nogama i gležnjevima je čest znak slabe cirkulacije.

Mjere opreza

Ne ulazi u hladnu vodu bez pripreme. Tko nije naviknut na vrlo niske temperature može imati i kobne posljedice ulaskom u hladnu vodu jer šok od hladnoće izaziva nepravilan rad srca, osobito kod starijih ili bolesnih ljudi. Odabereš li hladno tuširanje, prilagodi tijelo tako da postupno rashlađuješ vodu. Počni se tuširati vodom uobičajene temperature, a onda je polako rashlađuj dokle možeš podnijeti. Osobito je djelotvorno prijeći na hladnu vodu u tijekom druge polovice minute tuširanja.

Još su stari Rimljani koristili naizmjenično tople i hladne kupke u svojim toplicama. Danas se u wellness centrima nakon korištenja saune preporučuju hladni bazen i ledena fontana, a postoje i posebne kabine i tuševi s različitim opcijama za rashlađivanje poput ‘ledene kiše’, ‘hladne magle’, ‘snijega’.

 Pored brojnih zdravstvenih prednosti tuširanje hladnom vodom ima brojne kozmetičke prednosti. O tome kako hladna voda utječe na našu kožu i kosu moći ćete pročitati u našem idućem članku.

 

 

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

One Response

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.