Svi znaju da su simptomi hemeroida, bolnog poremećaja, krvarenje i svrbež rektalnog područja, a dijele se na vanjske i unutarnje hemoroide. Koliko često će se pojaviti, ovsi i o genetici, ali neugodno oboljenje ipak najviše potiče nezdrav način života.

Oko 50 posto ljudi starijih od 50 godina pati od hemoroida, pokazalo je istraživanje klinike Mayo. Ali i mlađi nerijetko dobivaju ovaj poremećaj zbog nezdrave iskhrane i sjedilačkog načina života.

Vanjski hemoroidi (oni koji se vide i opipavaju) prave smetnje (bolovi, svrbež, pečenje) dok nutarnje hemoroide može ustanoviti samo liječnik i prave manje smetnji. Jedni i drugi mogu krvariti i onda imamo svježu krv na stolici ili kod brisanja. Za smanjivanje smetnji od vanjskih hemoroida najvažnije je održavanje čistoće: pranje bez sapuna odmah nakon stolice ili ako to nije moguće, upotrijebiti vlažne maramice (bilo bi zgodno imati sa sobom u vodi natopljenu vatu u nepromočivom materijalu te posebno suhu vatu za osušiti ili posebne vlažne maramice za tu svrhu, koje se kod nas ne prodaju).

Sjedite na dosta tvrdoj podlozi, ne u foteljama, ali se dosta krećite (redovita stolica!) Izbjegavajte čitanje u zahodu, a i napinjanje kod pražnjenja stolice škodi. Ne zatomljavati nagon na stolicu jer nije zgodan trenutak.

Najvažnije je pokušati postići redovitu, ne pretvrdu stolicu. Ako osjećate potrebu za obavljanjem nužde, nemojte je predugo potiskivati. Odgađanjem biste mogli samo izazvati zatvor, što vodi nastanku hemoroida. Bilo bi idealno otići na zahod unutar 30 minuta nakon što osjetite da vam je “sila”.

Što se ne smije jesti

Znamo da je jako ukusna ali trebali bi smanjiti unos suhe hrane siromašne vlaknima, na ovom popisu su crveno meso, mesne prerađevine, industrijski prerađeni proizvodi i čokolada. Također, kava, alkohol (osobito crno vino) i jaki začini (npr. čili) mogu pogoršati tegobe.

Što bi trebali jesti

Prehrana koja obiluje vlaknima, antioksidansima te dovoljnim unosom tekućine, dakle ‘lagana’ hrana, najbolji je način olakšavanja tegoba koje uzrokuju hemoroidi.

Imajte na umu mekinje, jabuke, kruške, repu, kupus, brokulu, mahunarke i cjelovite žitarice, budući da obiluju neprobavljivim prehrambenim vlaknima. Od velike koristi može biti tamno bobičasto voće, poput borovnica, crnog ribiza, višanja i sokovi od toga voća, jer je ono bogato proantocijanidinima, biljnim kemikalijama koje jačaju kapilare i vene te tako štite od hemoroida.
Svaki dan pojedite barem jedan kuhani obrok, tim bolje ako on sadrži i juhu. Obratite pažnju na unos tekućine, jer ona prirodno ‘omekšava’ stolicu, pa je i defekacija lakša, a time i tegobe povezane s hemoroidima blaže. Osim vode, dobar odabir je i zeleni čaj, jer obiluje antioksidansima te čaj od kombuche, jer ima antibakterijska svojstva i jača obrambene sposobnosti organizma.

Posegnite za namirnicama bogatima vitaminom K, poput zelenog lisnatog povrća. Ako je krvarenje obilno i dugotrajno, potražite dodatak prehrani koji osigurava željezo. Dodatno, istraživanje novijeg datuma pokazuje da je u ublažavanju boli i krvarenja povezanih s hemoroidima korisno uzimati ekstrakt kore bora u dozi od 300 mg dnevno. Za blagotvoran učinak zaslužan je flavonoid piknogenol, koji dokazano poboljšava funkciju epitela krvnih žila.

Kako ne biste imali pretvrdu stolicu, koja je jedan od najčešćih uzroka hemoroida, važno je piti mnogo vode, i to barem osam čaša na dan, a pomaže i jogurt. Ako je vruće ili se bavite sportom, onda je potrebno piti i više.

Spas je i u kremama ili gelu – U ljekarnama možete nabaviti brojne kreme, čepiće, gelove, pjene ili uloške koji ublažavaju bolne hemoroide.

 

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.