Za prvi mjesec u godini su rezervirani članci o novogodišnjim odlukama (npr. od ponedjeljka ću u teretanu 🙂 te savjetima kako očistiti organizam nakon blagdana i uživanja u velikim količinama ukusne hrane i pića. Mnogi pišu o restriktivnim dijetama u kojima se prekomjerno smanjuje energetski unos, preskaču obroci, zabranjuju mnoge namirnice, a kao rezultat se navodi gubitak kilograma u jako kratkom vremenu. U konačnici, takve dijete dovode do izgladnjivanja, a budući da polaze od nerealno postavljenih ciljeva, brzo se gubi volja, narušava se zdravlje, a kilogrami se vrate brže negošto su izgubljeni. Takve dijete za posljedicu mogu imati umor, glavobolju, vrtoglavicu, probavne tegobete slabljenje imunološkog sustava.

nevena pandža

Nevena Pandža, mlada studentica diplomskog studija nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu zajedno s portalom moja.ba danas vas savjetuje kako da na zdrav način izgubite blagdanske kilograme

Gubitak kilograma se događa kada naš organizam potroši više energije od količine koju smo unijeli hranom. Zbog toga ne postoji univerzalna dijeta, nego se za svaku osobukreira individualni plan prehrane za sigurno i učinkovito mršavljenje. Recept za uspjeh su postupne promjene koje postaju trajnim navikama, a ne drastične i kratkoročne mjere. Za početak svake dijete koja ima cilj gubitak kilograma savjetuje se izbalansirana prehrana u kojoj su zastupljene sve skupine namirnica s pravilnim brojem serviranja (detaljnije pročitajte ovdje.) Prvi izbor trebaju biti namirnice s visokim udjelom vitamina, minerala, prehrambenih vlakana i fitokemikalija.

Bitno je konzumirati različite namirnice kako bi se postigao odgovarajući unos svih potrebnih nutrijenata.Upoznajte se s novim namirnicama, eksperimentirajte s njihovim kombinacijama, koristite druge začine osim soli, papra i Vegete, naučite kuhati nova jela i uz to uživajte. Svakako smanjite unos dodanog šećera u kavu, čajeve, limunadu i sl., kao i dosoljavanje hrane (sol u organizmu na sebe veže vodu).

Jedite redovito, nemojte preskakati obroke i izgladnjivati se. Izgladnjivanje vodi nepromišljenom ponašanju kao što je prejedanje, a to vas sigurno neće dovesti do željenog cilja. Veliki naglasak se stavlja na unos tekućine. Na prvo mjesto svakako ide obična čista voda (detaljnije pročitajte ovdje), nakon toga mineralna voda, biljni čajevi i povrtne juhe.

U svoje jelovnike uvrstite namirnice koje volite.Odustajanje od namirnica koje vam čine zadovoljstvo približava vas iskušenju da prije odustanete. Smanjite količine, ali nemojte ih se potpuno odricati. Ako ste veliki ljubitelj slatkiša, a ne možete ih svaki dan mijenjati voćem, jedite manju porciju i jedite ih rjeđe. Briga o zdravlju i pravilna prehrana ne bi trebala biti asocijacija na kažnjavanje i samokritičnost.

Potrebno je znati prepoznati nepovoljne prehrambene navike kako bi ih promijenili. Probajte na list papira napisati koliko ste za blagdane unijeli pržene, masne hrane, gaziranih pića, kolača, alkohola. Mnogo, zar ne?

Uz nepušenje i zdravu prehranu, tjelesna aktivnost je najvažniji savjet za zdrav i dug život, te dobru kondiciju. Krenite umjereno, odaberite aktivnost koja vam pruža zadovoljstvo i mjesto vježbanja koje vam je blizu kuće ili posla. Uspješno mršavljenje dolazi dugoročnim usvajanjem zdravih prehrambenih navika i životnog stila, a krenete li već danas s postepenim promjenama, do ljeta ćete se sigurno bolje osjećati i biti zadovoljniji vlastitim duhom i tijelom.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.