Koliko puta čujemo nečiji promukao, isprekidan ili gotovo nečujan glas koji većinom pripada vokalnim profesionalcima: odgojiteljima, učiteljima, profesorima, pjevačima, koji katkad zloupotrebljavaju svoj glas ili, blaže rečeno, pogrešno ga upotrebljavaju.

Istraživanja poremećaja glasa u svijetu pokazala su da 22 – 38% glasovnih profesionalaca ima najmanje jednom godišnje ozbiljnih problema s glasom.

Usvajanje ponašanja koja se promjenjuju u svakodnevnom životu i podižu kvalitetu glasa. Cilj je postizanje optimalnog i funkcionalnog glasa, što je izuzetno važno u nastavničkim zanimanjima. Da bi se smanjio rizik i frekvencija poremećaja glasa potrebno je djelovati preventivno. Prevencija glasovnih poremećaja kod profesionalaca vezana je uz stil života i glasovnu higijenu.

S obzirom da se u posljednje vrijeme u službe javlja sve veći broj osoba s disfonijom (jaka promuklost) pa čak i afonijom (potpuni gubitak glasa) dragim ženama, a posebno učiteljicama, nastavnicama, profesoricama i odgajateljicama, prosljeđujemo korisne savjete o higijeni glasa i zagrijavanju glasa.

Zagrijavanje glasna

1. Vrat i ramena
– podignite oba ramena 5x
– podignite lijevo rame 5x
– podignite desno rame 5x
– kružite svakim ramenom 5x
– podignite ruke u vis 5x

2. Nagnite glavu 
– dok izdišete, nagnite glavu naprijed prirodnom kretnjom na prsa, zadržite se tako 5 sekundi i  vratite glavu u centralni položaj
– dok izdišete, nagnite glavu lijevo i zadržite tako 5 sekundi
– dok izdišete, nagnite glavu desno i zadržite tako 5 sekundi

3. Podrška izdaha
– stojeći, stavite ruke na struk te udahnite i izdahnite (5x)
– sjedeći stavite ruke na dijafragmu te udahnite i izdahnite (5x)
– udahnite i zijevnite (“ahhh”)
– udahnite i zijevnite: hah, hah, hah, mah, mah,mah

4. Glasanje:
– mumljajte prirodnom intonacijom 5 sekundi
– fonirajte /ah/ prirodnom visinom 5 sekundi
– mumljajte prirodnom visinom 10 sekundi
– fonirajte /ah/ prirodnom visinom 10 sekundi
– fokusirajte zvuk prema prednjem dijelu usta i dodajte samoglasnike
– jednolično izgovarajte kombinacije kao ma, me, mi, mo, mu

Savjeti o zdravlju glasa

1. Smanjite zlouporabu i krivu uporabu glasa.
2. Pravilno dišite.
3. Hidracija je važna.
4. Izbjegavajte pročišćavanje grla.
5. Izbjegavajte vikanje i šaptanje.
6. Ne nadvikujte se s bučnom okolinom.
7. Modificirajte negativna vokalna ponašanja.

moja.ba

* BolfanStošić, Šimunjak, Bonetti: U zdravom tijelu, zdrav glas!

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.