Marina će zajedno s portalom Moja.ba i ostalim kolegicama iz svijeta fitnessa savjetovati čitateljice o tjelovježbi, prehrani i zdravom načinu života.

Marina je danas za Vas pripremila motivacijski tekst, u kojem opisuje kako da dođete do željenog cilja te koje su najvažnije smjetnice prema tom cilju.

Kad bi netko smislio dijetu koja ne škodi zdravlju, uz koju se ne gladuje, a ekspresno skida kile i rezultati dugoročno ostaju, vjerojatno bi uskoro po bogatstvu nadmašio Billa Gatesa, a usput bi bio proglašen najvećim živućim znanstvenikom, jer bi prekršio sve poznate prirodne zakone. Što se želi reći? Ne postoji put ka željenom izgledu i željenoj brojci na vagi na brzinu! Zapitajte se, koliko vam je vremena trebalo da dobijete svu tu neželjenu težinu? Niste ju dobili preko noći! Pa tako ju nećete ni skinut za jedan dan ili za jedan tjedan.

Ono što trebate znati jeste da se morate kako god znate i umijete, naoružati strpljenjem! Da, ta riječ koja nam je svima ponekad ‘strana’. Svi smo se našli u situaciji kada nemamo vremena čekati, želimo sve odmah i sada. Naprimjer završiti fakultet, a tek smo ga upisali, postati direktor neke firme a tek smo postali pripravnik, biti na samom vrhu sportskog uspjeha, a tek smo počeli.

Nije lako imati zavidno tijelo da ne kažem iz časopisa, u kojima je sve  u većini retuširano, photoshopirano i ne daje valjanu sliku te osobe, a do tada smo živjeli u čarima miomirisa iz obližnje pekarnice i sva tjelovježba nam je bila ako se slučajno pokvari lift u zgradi.

Što znači zdrava prehrana

Mnogo puta kroz svoj rad sa ženama, čujem pitanje: ‘Što vam znači zdrava prehrana? Što se podrazumijeva tu? Je li to integralni kruh iz DM-a?, Jesu to bademi? Možda maslinovo ulje? Cezar salata u restoranu? Krumpir, riža?

Odgovor je i da i ne! Stvar je u pripremi namirnica i u količini. Važno je kako nešto pripremate! Da bi ta ista salata s piletinom iz restorana bila ‘zdrava’ ne bi smjela biti prelivena bijelim umakom i dorađena uljem, pa makar i maslinovim. Sjetimo se količine! Jer, pak, maslinovo je zdravo, to više i ptice na grani znaju! Ali, u dozvoljenim količinama. Možda jedna  jušna žlica.

Tu opet ulazimo u sam kalorijski zbroj namirnica kroz cijeli dan koji je individualan za svakog pojedinca. A ono što trebamo znati je da ne smijemo gladovati ni smanjiti na minimum kalorijski unos. Time nećete postići ništa, osim još dodatnog nakupljanja masnih naslaga! Vjerujem da ste sada već svi pomislili ‘o kakvom ona apsurdu priča’  Često čujem: ‘Ja sam na dijeti, ne doručkujem, pijem kavu i zapalim cigaretu, to je moj obrok kad otvorim oči, izjava ‘moram smršavjeti je apsolutna greška’.

Pokrenite svoje tijelo

Da bi se vaš metabolizam pokrenuo i postao brži, ono najprije što trebate uraditi za svoj metabolizam jeste upravo doručkovati. Time pokrenete svoje tijelo! Obroci bi trebali biti raspoređeni svaka 2 do 4 sata, da bi tijelo koristilo ‘gorivo’ koje mu dajete. Neredovitom ishranom ( u slučaju da imate 1 do 2 obroka dnevno) usporavate svoj metabolizam i nakupljate masne naslage.

Sad ću Vam to pokušati opisati ukratko. Vratimo se na naše korijene u davnine. Mi smo bili lovci i morali smo preživljavati isto tako, samim time trebala nam je i energija tj gorivo kojim ćemo pokrenuti naše tijelo. Jednim obrokom u danu, tijelo ‘lijepi’ masne naslage (energiju) da bi preživjelo.

Tijelo razmišlja ovako: Sada sam dobio hranu i tko zna kada ću opet, a potrebna mi je energija za opstanak. U slučaju da organizam naviknete na redovite obroke a količinski manje, ono će upravo hranu  što ste unijeli trošiti redovno kao svoju snagu i energiju, neće je taložiti i pohranjivati.

Jesti manje i češće

Drage moje, prije nego se odlučite baviti nekom tjelovježbom uz reduciranu prehranu, predlažem da se svakako posavjetujete sa Vašim liječnikom ili nutricionistom.

Potrebno je jesti manje a češće obroke, jesti raznoliku hranu da biste bile sigurne da unosite sve potrebne nutrijente. Važno je jesti puno hrane koja sadrži vlakna ( voće, povrće, mahunarke, integralne žitarice), i izbjegavajte masnu hranu i slatkiše.Shvatite da to nije hrana koja se konzumira svakim danom nego da ju sebi dozvolite ponekad kao nagradu. Najvažnije od svega je da uz zdravu prehranu za početak morate vježbati barem dva puta tjedno. Već malim pomacima u prehrani stvorit ćete drugu viziju sebe i postat odlučnije i motiviranije.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.