Starost ne mora nužno značiti i usporen ritam života, bolesti, usamljenost, apatiju prema svemu što se oko vas događa. Ovaj prirodni biloški proces možete usporiti, odnosno učiniti ljepšim i ugodnijim ako se malo više pobrinete za svoje tjelesno i mentalno zdravlje.

Kako produljiti svoj životni vijek smanjiti rizik od preranog starenja i bolesti?

Prvenstveno treba raščistiti s nepravilnom prehranom i lošim životnim navikama. Naime, istraživanja su pokazala da se bolesti kod starijih osoba najčešće javljaju zbog nepravilne prehrane i loših navika – ponajprije zbog nedovoljnog kretanja!

Zdrava prehrana

Hoćemo li se osjećati dobro, zdravo, raspoloženo i poletno ponajprije ovisi o  našoj prehrani. Koliko god isticali važnost uravnotežene prehrane u našem životu, još uvijek je prevelik postotak onih koje ne paze na to što jedu – bez obzira na dob.

Loša prehrana krivac je za poremećaj ravnoteže u energetskoj opskrbi organizma i deficit vitamina i minerala. Sve to povećava rizik za razvoj kroničnih bolesti u kasnijoj dobi, a upravo su starije osobe vrlo osjetljive na prehrambene poremećaje.

 Rekreacija – lijk za sve tegobe

Uz to, starenjem se mijenja mišićna masa, a time i bazalni metabolizam, pa su im potrebe za ukupnom energijom snižene. Prehrana u poznim godinama često je manjkava i monotona zbog financijskih razloga ili nemogućnosti – nezainteresiranost za kuhanje i pripremu obroka. No, čak i ako se starija osoba hrani pravilno i kvalitetno, činjenica je da njen organizam puno slabije i sporije iskorištava prehrambene tvari. Razlog se krije u poremećaju probagvnog trakta i metaboličkim poremećajima, defektu zubala, kao i interakciji s lijekovima i djelivanju alkohola.

Reakcija je, upozoravaju stručnjaci i liječnici, izvrstan lijek za sve tegobe koje starenje može donijeti.

Naime, umjerena aktivnsot povoljno djeluje na sve organe, ako kod starijih osoba poboljšava fizičku i mentalnu kondiciju, te odgađa, degenerativne procese. Pruža nove sadržaje zadovoljstva i radosti, sprječava umor i donosi svježinu u svakodnevnicu. Osim toga, rekreacija i bavljenje bilo kakvom tjelesnom aktivnošću ima izvrsnu socijalnu komponentu jer veže starije ljude za sredinu kojoj pripadaju, a taj je osjećaj društvene pripadnosti najvrjedniji je osjećaj koji žele imati u poodmakloj dobi. Zato se preporučuje minimalno trideset minuta neke tjelesne aktivnsoti (ne misli se na obavljanje kućanskih poslova).

 Postupno uvođenje novih navika

Ako starija osoba prije nije bila aktivna ili je zbog bolesti bila spriječena, treba početi vježbati postupno i svaki dan produljivati i intenzivirati vježbanje, a prije nego se počne s većim tjelesnim naporima, potrebno je posavjetovati se s liječnikom. Razgovor s njim pomoći će da se odabere, onaj sadržaj koji će svaka osoba odraditi sa zadovoljstvom, a koji joj je ujedno neće postatai prisila i mrska obveza.

 

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.