Odrasle osobe obolijevaju 2 do 3 puta na godinu, školarci 4 do 6 puta, a mala djeca i 6 do 8 puta na godinu. Dakle, spriječiti prehladu gotovo je nemoguće, no ipak se može učiniti dosta kako bismo sezonu magle i kiše dočekali spremni.

Do prehlade i gripe dolazi zato jer je organizam oslabio već i prije, te je njegova obrana popustila. Ležanjem u krevetu već ste na konju, jer se neodležana gripa može vući i 3 mjeseca, te nerijetko završiti sa upalom sinusa, pluća ili bronhija.

Prva i osnovna stvar koju trebate napraviti kako bi izbjegli “zimske” bolesti je jačanje organizma! Vaš imunitet mora biti pripremljen za svaku vrstu prehlade i gripe.

1. Perite ruke sapunom i vodom

Kako biste spriječili mogućnost zaraze gripom, važno je često prati ruke sapunom i vodom najmanje 20 sekundi, izbjegavati kontakt s oboljelima te, ako se ipak razbolite, ostati kod kuće i izliječiti se.

2. Odmarajte se i pijte puno tekućine

Ako vas gripa nije zaobišla, probajte izbjeći stres. Lezite u krevet i odmarajte. Čuvanje energije pomaže tijelu da se bori protiv gripe te sprječava moguće komplikacije. Zbog stresa, naime, vaš je obrambeni i imunološki sustav oslabljen, pa virusi zapravo, kao da se lijepe i nije im potrebno mnogo da dođe do gripe i vašeg bolovanja.

Zbog  povišene temperature tijelu je potrebno i više tekućine pa pijte puno vode (od šest do osam čaša na dan), čaja i cijeđenih sokova, no bez kofeina.

Želite li si olakšati simptome vrućice, glavobolje i bolova, prije kupnje lijeka obvezno se posavjetujte s liječnikom ili ljekarnikom.

3. Cijepljenje protiv gripe najbolja je prevencija

Najboljom zaštitom protiv gripe smatra se cijepljenje, a obično počinje već u jesen. No još se možete cijepiti ako niste. Osobito se preporučuje starijima i kroničnim bolesnicima. Najugroženije populacijske skupine kojima se preporuča obavezno cijepljenje protiv gripe su osobe starije od 65 godina, kronični bolesnici, trudnice,  djeca starija od 6 mjeseci i  zdravstveni djelatnici.

4. Kvalitetnom prehranom i vježbanjem protiv gripe

Pravilna prehrana i redovita fizička aktivnost doprinose jačanju imuniteta, te na taj način štite od mogućih virusnih infekcija ili barem ublažavaju simptome gripe. Preporučuje se jesti voće i povrće bogato vitaminima te ribu, primjerice skušu ili sardinu, jer je bogata omega-3 masnim kiselinama koje se u organizmu bore protiv upala. Istraživanje Sveučilišta u Beču je pokazalo da jogurt, bilo koji, jača imunitet i da ga je 100 grama dnevno dovoljno. Od voća koje se preporuča za sprečavanje gripe su, uz standardni limun, jabuke, brusnice, grejp i banane.

5. Koristite propolis

Propolis je ljekovit proizvod pčela koji zbog svog sastava povoljno djeluje protiv virusa, bakterija, pa tako i gripe. Djelatne tvari u propolisu mogu aktivirati različite procese prirodne obrane organizma (humoralni imunitet, mediatorske stanice), a istodobno mogu direktno djelovati na same patogene. To je izuzetno vrijedan mehanizam u borbi protiv različitih infekcija.

Razlika između gripe i prehlade

Simptomi: Gripa

Početak bolesti: nagli početak, razvoj simptoma unutar 3-6 sati
Trajanje bolesti: 7-10 dana ili dulje
Vrućica: visoka temperatura (38-40°C) u trajanju 3-4 dana
Glavobolja: nagli početak, snažan bol
Bol u mišićima: jak bol
Drhtavica: uobičajena
Umor, slabost: izražen umor koji može potrajati 2-3 tjedna
Iscrpljenost: često prisutan simptom
Kašalj: suhi kašalj
Kihanje: ponekad
Začepljen nos: ponekad
Bolno grlo: ponekad
Komplikacije: bronhitis, upala pluća, pogoršanje kronične bolesti

Simptomi: Prehlada

Početak bolesti: postupan
Trajanje bolesti: 3-5 dana
Vrućica: blaga
Glavobolja: blaga
Bol u mišićima: blaga bol
Drhtavica: nije uobičajena
Umor, slabost: blagi
Iscrpljenost: nikad
Kašalj: produktivni kašalj
Kihanje: uobičajen simptom
Začepljen nos: prolazi unutar tjedan dana
Bolno grlo: uobičajeno
Komplikacije: upala sinusa, upala srednjeg uha

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.