Nutricioniziraj se kutak – Nevena Pandža, nutricionistica iz Mostara i suradnica našeg potala na svojoj stranici Nutricioniziraj se je objavila članak ljekovitom djelovanju gljiva na naš organizam

Drevna se tradicija uporabe gljiva kao ljekovite hrane nastavlja s otkrićima suvremene znanosti, točnije otkrića spojeva u gljivama koji nam pomažu u obrani od bolesti poput karcinoma, bolesti srca, hipertenzije, visokog kolesterola u krvi te virusne infekcije.

Postoji tisuću vrsta jestivih gljiva, iako se samo 100 uzgaja komercijalno. Zbog prisutnosti tvari u gljivama koje djeluju toksično na organizam, ljudi novim vrstama gljiva pristupaju s oprezom.

Iako je mnogo studija dokazalo snažno ljekovito djelovanje gljiva, srećom one okusom nimalo ne podsjećaju na lijek. Iznimno su ukusne te 100 g svježih gljiva sadrži 3,3 g ugljikohidrata, 3,1 g proteina, 0,3 g masti i 22 kcal- ti se brojevi, naravno, povećavaju kada ih pravite s maslacem! 

Gljive obiluju riboflavinom, niacinom i vitaminom B6 koji pomažu u liječenju depresije, bolesti srca i migrene. Sadrže i selen, mineral koji djeluje antioksidativno i pruža zaštitu od karcinoma i molekularne promjene u stanicama.

Gljive shiitake i reishi vrste su azijskih gljiva koje su se počele uzgajati i na našim prostorima. Nekoliko studija je pokazalo kako lentinan, sastojak gljive shiitake, potiče imunološki sustav na borbu protiv virusnih infekcija i stanica tumora. Spoj eritadenin koji se isto nalazi u shiitake gljivama može djelovati na smanjenje kolesterola pospješivanjem njegovog lučenja iz organizma.

Vitamini B skupine topljivi su u vodi, te nakon natapanja suhih gljiva u vodi kako bi omekšale, korisno je istu vodu iskoristiti u daljnjoj pripremi jela. Neke osobe mogu imati reakciju na alergene iz sirovih gljiva, stoga se tim osobama preporučuje jesti ih u manjim količinama i termički obrađene.

Neka vam gljive ne budu samo asocijacija na pizzu, iskoristite ih kako bi jelima bez mesa dali aromu i teksturu koje podsjećaju na meso, pripremite ih kao prilog s drugim povrćem, mljevene suhe gljive možete dodati mesu za pripremu pljeskavica ili mesne štruce, a klobuke šampinjona možete napuniti naribanim sirom i nasjeckanim rajčicama (njam!).

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.