Ljetne vrućine doista su opasne za naše zdravlje, ali uz pravilnu prehranu lakše ćemo podnositi vrućinu.

S obzirom da su već krenule tropske temperature od nutricionistice Nevene Pandže potražili smo savjete o tome kako se pravilno hraniti tijekol ljetnih vrućina.

Osluškujući prirodu i birajući svježe i sezonske plodove, ljetna prehrana treba biti što raznobojnija, nutritivno kvalitetna i osvježavajuća. Različite boje na našem tanjuru nude nam paletu nutrijenata koji djeluju blagotvorno na naše zdravlje. Organizam ljeti za vrijeme vrućih dana prirodno traži hranu koja je lagana za probavu, bogata vodom i mineralima koji se gube znojenjem, s više vlakana, a manjom količinom masnoća i proteina, kaže Nevena za Bljesak.info.

Zlatni standard – mediteranska prehrana

Zlatnim standardom pravilne prehrane smatra se mediteranska prehrana, a upravo ljeti to najviše možemo i iskoristiti. Mediteranska prehrana idealna je jer uz maslinovo ulje visoke kakvoće, ribu, bijelo pureće i pileće meso, žitarice, mliječne proizvode s nižim postotkom masnoće, mahunarke- obiluje raznolikim svježim sezonskim voćem i povrćem bogatim vodom, vitaminima i mineralima

Nezaobilazno je začinjavati jela i specifičnim začinskim biljem kao što su: kapari, origano, bosiljak, ružmarin, lovor, mažuran koji su bogati antioksidansima, a jelima daju posebnu aromu.

Za doručak se preporučuju jogurt, žitarice i voće. Ručak i večera bi trebali biti laganiji, ali nutritivno bogatiji s visoko vrijednim bjelančevinama, povrćem, složenim ugljikohidratima i maslinovim uljem visoke kakvoće. Kombinacija povrća i bjelančevina pružit će dulji osjećaj sitosti.

Za međuobroke je najbolja opcija svježe voće. I kuglica sladoleda može naći svoje mjesto par puta tjedno u uravnoteženoj prehrani, još bolje ako uključuje šetnju!

Piti dovoljno vode

Pri visokim temperaturama moramo unositi dovoljne količine vode, pogotovo djeca i starije osobe.Tjelesne funkcije kao što su respiracija, probava, asimilacija, metabolizam i reguliranje temperature mogu se odvijati jedino uz prisutnost vode. Vodu treba piti u manjim količinama tijekom cijelog dana jer kad osjetimo žeđ već smo dehidrirani. Ne idite nigdje bez bočice vode.Unos sokova možemo zamijeniti vodom kojoj ćemo dodati limun, listiće mente, isjeckani krastavac i sl. ili napraviti voćni čaj i isti ohladiti kako bismo dobili aromatiziranu vodu i ledeni čaj iz kućne radinosti.

Što izbjegavati

Konzumirajući alkoholna, gazirana i zaslađena pića, kao i pića bogata kofeinom samo ćemo pojačati proces dehidracije te su najbolji odabir za ljetnu nadoknadu tekućine izvorska i mineralna voda, nezaslađeni čajevi i izotonični napici.Trebalo bi izbjegavati masnu, prženu, dimljenu i začinjenu hranu tijekom cijele godine, a posebice ljeti, te prednost dati obilju ribe i nemasnog mesa peradi. Sol, suhomesnati proizvodi i pržena, masna jela su hrana od koje se žeđa i koju treba izbjegavati.

Higijena pri kuhanju

Veliku pozornost trebamo posvetiti pranju ruku, voća te općenito higijeni pri pripremanju jela, kako bi se opasnost od infekcija svela na minimum.Moramo biti oprezni i s kvarljivom hranom, paziti na datume isteka roka kako bismo izbjegli gastrointestinalne probleme i trovanja hranom. Voće, povrće, ruke i površine na kojim se priprema hrana treba dobro oprati i dezinficirati, a restorane i slastičarne u kojima jedemo na godišnjim odmorima trebamo oprezno birati.

Hlađenje ili zamrzavanje također je vrlo bitno – svježu hranu potrebno je što prije staviti u hladnjak. Posebnu pozornost treba obratiti na namirnice kao što su jaja, majoneza, meso i mesne prerađevine, riba, kolači, sladoled… U slučaju bolesti probavnog sustava preporučujem unos dvopeka, riže, banane, kašicu od kuhane jabuke te čaja od šipka.

Čajem rashladite organizam

I ako ste se pitali- da, istina je! Ljeti kako bismo utažili žeđ, najčešće posežemo za hladnim napicima, ipak, dobro je znati da ćemo se bolje rashladiti ako pijemo tekućine sobne temperature ili konzumiramo tople čajeve i napitke. U zemljama gdje vrućine ne prestaju tijekom cijele godine, tradicionalno se piju topli čajevi kako bi rashladili organizam.

Mediteranski način prehrane tijekom ljeta i u ostalom dijelu godine uz redovitu tjelesnu aktivnost osigurava zdravo i veselo djetinjstvo, aktivniju i produktivniju adolescentnu dob te kvalitetniji i duži radni i životni vijek odraslih, savjetovala je nutricionistica.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.