”Obzirom da sam bila dugogodišnja članica planinarskog društva, te mi se učinilo da bi bilo lijepo napraviti neku sestrinsku udrugu, došla sam na ideju da osnujem Udrugu za nordijsko hodanje pod nazivom Zdrav korak”, govori Simljana Crnogorac predsjednica udruge koja se bavi novijim oblikom tjelesne aktivnosti i koja je prije godinu dana osnovana u Mostaru.

Za ovo relativno mlado udruženje postoji velik interes ali i ‘Zdravi korak’ kao i mnoge slične udruge, zbog nedostatka financijskih sredstava ne uspijeva provesti sve zamišljene aktivnosti u djelo.

”Postoji velik interes za nordijsko hodanje u Mostaru, pretežno pripadnica ljepšeg spola što i nije toliko iznenađujuće, no zbog nedostatka sredstava potrebnih za rad, dosta ideja i aktivnosti ostaje nerealizirano ”, govori Crnogorac koja je zasada uspješno organizirala obilazak nekih od lokalnih planinskih područja, primjerice u blizini Rame, Travnika, Uskoplja… te se kako kaže ‘usude i za svoje zadovoljstvo preći i granice naše države’.

Zbog sličnosti s normalnim hodom čini se prilično lako i jednostavno za izvođenje, no zahtijeva određeno vrijeme potrebno za učenje i svladavanje osnovne tehnike, obvezno pod nadzorom stručnog voditelja…

Na upit što točno, osim upotrebe posebno dizajniranih štapova, razlikuje ovo hodanje od običnog Crnogorac govori kako za razliku od normalna hodanja, kod kojeg je gornji dio tijela relativno pasivan, nordijsko mnogo više aktivira mišiće leđa, ramena i ruku te da se zbog sličnosti s normalnim hodom čini prilično lako i jednostavno za izvođenje, no zahtijeva određeno vrijeme potrebno za učenje i svladavanje osnovne tehnike, obvezno pod nadzorom stručnog voditelja.

”Može se provoditi na većini ravnijih terena posebno na svježem zraku što izuzetno pogoduje našem zdravlju. Osim na funkcionalne sposobnosti, nordijsko hodanje pozitivno djeluje i na sustav za kretanje. Uporabom štapova pri hodu i aktivnim sudjelovanjem ruku i ramena smanjuje se opterećenje na donje ekstremitete, posebice zglobove koljena, kuka i kralježnice. Ta karakteristika važna je osobama koje imaju probleme sa zglobovima donjih ekstremiteta (različite ozljede, nakon operativnih zahvata, itd), jer omogućuje više kretanja sa smanjenjem bolova i rizika od ozljeđivanja”, pojašnjava predsjednica ove Udruge.

‘Zdrav korak’ za sada broji oko 30-ak aktivnih članova te za proslavu svoje prve godišnjice planiraju građanima Mostara, kojima ponekad nordijsko hodanje izgleda poprilično jednostavno, detaljnije predstaviti ovu aktivnost.

”Napravit ćemo jedno kružno kretanje gradom sa štapovima, kao i malu zakusku za članove. Okupljanje je planirano u 10 sati kod zgrade Rektorata Sveučilišta u Mostaru. Nakon toga krenuli bismo ulicom Nikole Šubića Zrinskog do zgrade stare Gimnazije, zatim ulicama Kneza Domagoja i Kneza Višeslava do križanja s ulicom Kralja Tomislava, te pravcem prema mostarskoj Katedrali, odnosno do križanja ulica Biskupa Čule i Kneza Branimira, gdje naša hodnja završava”, govori Crnjac te poziva sve zainteresirane da im se pridruže u proslavi njihovog prvog rođendana ali i svakodnevnom prakticiranju nordijskog hodanja koje je u društvu uvijek ljepše.

Smatra se da 15 minuta nordijskog hodanja na organizam djeluje kao 21 minuta vožnje biciklom ili 12 minuta trčanja. Glavno je napomenuti da se nordijsko hodanje lako uči i primjereno je svakoj životnoj dobi. Može se prakticirati i ljeti i zimi, međutim bitno je prvo pravilno naučiti hodati i koristiti štapove jer se nepravilnom upotrebom i načinom hodanja može napraviti više štete nego koristi. Osim štapova za nordijsko hodanje potrebno je nabaviti i prikladnu obuću. Sa primjerenom odjećom i obućom, po svakom vremenu i u svako doba godine, u prirodi, u parkovima, na asfaltu, sami ili u društvu možete hodati sa štapovima za nordijsko hodanje,

The following two tabs change content below.
Vanja
Najveća sreća u životu je uvjerenost da smo voljeni – voljeni zbog toga kakvi jesmo ili još više, usprkos tome kakvi jesmo

About The Author

Vanja

Najveća sreća u životu je uvjerenost da smo voljeni – voljeni zbog toga kakvi jesmo ili još više, usprkos tome kakvi jesmo

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.