Jeste li ikad razmišljali zašto ste iz trgovine kući donijeli stvari po koje uopće niste išli niti vam, što je još gore, trebaju? Ako niste znali, to se zove impulzivna kupnja koja može biti pogubna za vaše financije.

Trikova kojim se služe trgovci ima poprilično puno, a cilj im je da kupca što više zadrže u svojim prostorima te da on uspostavi kontakt s izloženim proizvodima. Naravno, sve to kako bi kupac u trgovini ostavio više svog novca. U tu svrhu trgovačke kuće rade na uređenju dućana – sve je pažljivo osmišljeno kako bi se kupci “zbližili” s proizvodima.

U nastavku teksta su neke “cake” koje će vam pomoći da prepoznate trgovačke trikove i otkrijete kako oni utječu na naše odluke prilikom kupovine. Ako ih shvatite ozbiljno, ubuduće ćete sigurno manje kupovati stvari koje vam ne trebaju.

Mamljenje mirisima

Nije rijetkost da se u velikim trgovačkim centrima odjel s cvijećem nalazi na samom ulazu u supermarket ili odjel s pekarskim proizvodima i kolačima. Nisu tamo da su vam pri ruci, već da vas osvoje mirisi tih proizvoda od kojih ćete neke, zasigurno, ubaciti u košaricu.

Kolica

Ako baš nećete kupovati gomilu stvari, nikada nemojte uzeti kolica umjesto košarice. Kada je još 1937. godine američki trgovac Sylvan Goldmanosmislio prva trgovačka kolica zasigurno je više mislio na to da će ona potaknuti ljude da više kupuju, a manje mu je bilo važno da će im biti lakše kretati se kroz trgovinu. Čovjek je sklon popunjavanju praznog prostora, a uz to, bez obzira na evolucijski napredak, ostala je iskonska ljudska potreba za prikupljanjem i gomilanjem hrane.

Lagana glazba

Sigurno ste primijetili da u gotovo svakoj velikoj trgovini svira glazba. Lagana glazba kakvu puštaju u trgovačkim centrima nije slučajno izabrana. Cilj je da se u tom ritmu kreću i kupci, a ako je primjerice življa i lepršavija, namjera je da se nonšalantno stvari ubacuju u kolica. Možda bi se kupci u nekom trenutku trgnuli, ali ne primjećuju kako brzo leti vrijeme – u trgovinama, kao što znate, nema sata.

A gdje su ti mliječni proizvodi?

Sigurno ste bezbroj puta otišli u trgovinu po mlijeko, a iz nje izašli s puno više stvari. Problem je u “skrivenom” odjelu mlječnih proizvoda koji se obično nalazi tamo negdje na kraju trgovine ili u nekom zabačenom kutku, a sve s ciljem da dok dođete do njega “zapnete” još za neki proizvod.

‘Povoljni’ paketi

Sve češće nam se nude paketi u kojima je više istih proizvoda koje se nude po povoljnijoj cijeni. Sve se više nude paketi s nekoliko proizvoda plus jedan je gratis. Kupujući veću količinu cijena je u pravilu niža. Naravno, ukoliko ne se mulja s cijenama, a što nije rijetkost. Uz to, uvijek razmislite trebaju li vam takvi proizvodi ma koliko jeftini bili.

Najskuplje stvari na najdostupnijim mjestima

Krećući se supermarketima, kupci češće idu desnim dijelom trgovine. Istraživanja su pokazala da se ovaj obrazac kretanja može pripisati praksi u vožnji na desnoj strani ceste. Trgovci ovu “sitnicu” znaju jako dobro iskoristiti, pa nam na najfrekventnijim mjestima serviraju najskuplje artikle.

Trik s ’99’

Cijene koje završavaju na 99 su vrlo česte i nimalo slučajne. Iako je razlika u samo jednoj lipi, puno bolje zvuči primjerice 49,99 kuna, nego 50 kuna. Riječ je o psihološkoj cijeni na koju potrošači podsvjesno reagiraju. Kad cijena završava na 99, u Hrvatskoj to znači i da ćete ostati bez lipe, jer nam je trgovci nemaju običaj vraćati. Tom sitnom prevarom godišnje ‘uberu’ milijarde kuna.

“Veće” pakiranje za manje novca

Budite oprezni s proizvodima na čijoj ambalaži ‘vrišti’ 50 posto više. Količina može biti poduplana, ali može se dogoditi da ni cijena nije ista – već 50 posto ili nešto viša u odnosu na standardno pakiranje.

Stvarčice s blagajne

Dok čekamo red na blagajni, često u košaricu ubacimo nešto od tih sitnica poredanih uz nju. Vrlo često to uradimo impulzivno. Čokoladice i drugi slatkiši poredani pored blagajne često se prodaju po višoj cijeni, u odnosu na one vrlo slične koji su složeni na “običnoj” polici među stotinama drugih artikala.

Poznate brendove teško je zaobići
Ako pažljivije pogledate police, uočit će te da su proizvodi poznatih brendova, obično najskuplji, složeni u razini očiju, a sve ostalo na višim ili nižim pozicijama, dakle teže su dostupni. To nimalo nije slučajno – trgovcima je uvijek najvažnije da im ostavite što više novca.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.