Ne samo da orasi imaju dobar okus, oni nam daju ogromnu količinu energije i nude mnoge zdravstvene prednosti.

Grci su ih zvali “Jupiterovim plodom”, smatrajući orahe pogodnima i za bogove. Od drevnih se vremena orasi spominju u vezi s intelektualnošću – sam plod ima oblik ljudskoga mozga!

Osobe koje svaki dan pojedu šaku oraha imaju manji rizik za prisutnost čimbenika povezanih s obolijevanjem od dijabetesa tipa 2, objavili su američki znanstvenici.

Poboljšanje funkcije krvnih žila

Svakodnevni unos oraha tijekom šest mjeseci je rezultirao poboljšanjem funkcije krvnih žila te smanjenjem koncentracije tzv. lošeg (LDL) kolesterola u krvi, inače važnim čimbenicima rizika za dijabetes tipa 2, objavila je Pliva.

Orasi su odličan izvor masnih kiselina i drugih hranjivih tvari, primjerice folata i vitamina E.

20-35% dnevnog unosa kalorija bi trebalo biti podrijetlom iz masti, piše stručni časopis BMJ Open Diabetes Research & Care.

Nalazi znanstvenika s Yale University su prikupljeni od 31 muškarca i 81 žene u dobi od 25 do 75 godina koji su šest mjeseci svakodnevno jeli oko 60 grama oraha.

Čuva zdravlje srca

Redovito konzumiranje oraha značajno smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Orasi sadrže velike količine alfa-linolenske kiseline. To je vrsta omega 3 masnih kiselina koja se nalazi samo u biljkama i igra važnu ulogu u održavanju zdravlja srca.

Alfa-linolenska kiselina štiti od upale i ovapnjenja krvnih žila, smanjuje rizik od srčanog udara i normalizira krvni tlak.

Važna je za kognitivne sposobnosti i normalan razvoj organizma.

Sprječava rak dojke i prostate

Orah sadrži velike količine antioksidanata i antiupalnih tvari, pa nije ni čudo da ima značajan učinak u sprječavanju raka. Orasi djeluju i na rak prostate, potvrđuju nove studije.

Štiti od dijabetesa

Mononezasićene i polinezasićene masti pronađene u orasima pomažu u održavanju normalne razine inzulina u krvi.

Poboljšava rad mozga

Visoke količine omega-3 masnih kiselina u orahu čine ga izvrsnom hranom za mozak

Otklanja stres

Orah je bogat izvor omega-3 masnih kiselina.

Poznato je da omega-3 pomaže kod smanjenja simptoma depresije, hiperaktivnosti i Alzheimerove bolesti.

Orah i njegovo ulje doprinose smanjenju razine stresa i snizuju visoki tlak uzrokovan stresom, – objavio je Journal of the American College of Nutrition.

SAVJET PLUS

Kupovanje, čuvanje i primjena oraha

Ako kupujete orah bez ljuske, svakako obratite pažnju na njegovu boju i miris. Orah ima veliki postotak masnih tvari koje se brzo užegnu. Osjetite li čudan miris, nemojte ga kupiti.

Orah čuvajte na hladnom i suhom mjestu. Ako ga ne planirate potrošiti u brzom roku, spremite ga u hladnjak ili zamrzivač.

 

 

 

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

One Response

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.