Jesenja namirnica čiji miris će se narednih tjedana širiti gradskim ulicama, uz neizbježne crne prste… Sladak je, popularan, ne deblja a energetski je visoko vrijedan plod, naravno riječ je o kestenu.

Iskoristite sezonu i opskrbite se vitaminima i mineralima koje nećete naći u drugim orašastim plodovima.

U prirodi raspoznajemo divlji i pitomi kesten, jestiv je samo onaj pitomi, ali su ljekovita oba. Čaj od divljeg kestena  veoma blagotvorno djeluje na respiratorne probleme, ublažava simptome bronhitisa i astme, potpomaže liječenje proširenih vena i celulita i upravo iz tog razloga se nalazi u sastavu mnogih krema.

Bogat škrobom

Kesten je iznimno bogat škrobom (polisaharidom visoke kvalitete) – ima ga oko 45% – i zbog toga ima veliki energetski kapacitet i dobro se probavlja (dobro ga probavljaju čak i oni koji inače imaju problema s probavom). Dakle, ako pazite na liniju jedite kestene jer ćete dobiti nužnu količinu energije iz lakoprobavljive i nutritivno vrijedne namirnice.

Kesten je siromašan mastima i na 100 g ima cca. 200 kcal (npr. ista količina oraha ima više od duplo – oko 500 kcal). Zapravo zbog velike količine škroba sastav kestena sličan je sastavu žitarica!

Još jedna zanimljiva karakteristika kestena je ta da je bogat folatima, što je inače tipično za zeleno lisnato povrće, a ne za orašaste plodove i sjemenke. Oko 100 g kestena nudi 62 µg folata (ili 15,5%). Dakle, osim vitaminom C, opskrbljuje organizam i vitaminima B1, B2, B6 i folnom kiselinom. Folna kiselina nužna je za formiranje crvenih krvnih zrnaca i sintezu DNK. Konzumacija hrane bogate folatima sprečava pojavu anomalija kod fetusa.

Izvrstan izvor vlakana

Zbog visokog postotka škroba, proteina, vitamina i mineralnih soli u svom sastavu te malog sadržaja masti, kesten predstavlja vrijednu namirnicu u nutritivnom smislu. Nutricionisti ga upravo zbog toga preporučaju u dijetoterapiji pojedinih bolesti i u posebnim stanjima organizma, ali i kao namirnicu koju valja jesti tijekom držanja dijete. Kesten nadoknađuje istrošene energetske zalihe u tijelu, osigurava unos visokovrijednih minerala, daje snagu i potrebnu čvrstoću mišićima, jača imunitet i djelotvoran je u borbi protiv anemije.

Ovaj jesenski plod poznat je i kao izvrstan izvor vlakana, što pomaže u smanjenju razine kolesterola. Da biste imali najviše koristi od kestena, tijekom sezone pojedite do 85 grama na dan.

Jedući ih unijet ćete i magnezij, bakar, mangan, željezo, kalcij, fosfor, cink te solidne količine kalija (518 mg/100 g). Kalij je vrlo bitan element jer uravnotežuje razine natrija, srčane otkucaje i krvni tlak. Magnezij i fosfor su važni za metabolizam kostiju.

Upotreba u ishrani

Kestenje se smatra tradicionalnom namirnicom Indijanaca, a oni su ga u davna vremena koristili kao što mi danas koristimo krompir.

Kestenje se može jesti sirovo ili termički obrađeno, u slatkim ili slanim jelima. Savršeno se slaže uz pileće i pureće meso i veoma je čest sastojak raznih punjenja za meso. Od kestenja možete raditi i ukusne krem supe kao i božanstvene poslastice, kreme, kolače pa čak i sladoled.

U narednim danima donijet ćemo Vam nekoliko recepata s kestenom.

The following two tabs change content below.

About The Author

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.