Mnogi kažu da nije teško biti prvi u nečemu, ali biti prvi i uspješan na našim prostorima je pravi posao. Maleni tim od četiri mlade i entuzijastične osobe, točnije dva bračna para, započeo je posao dekoracije interijera i eventa, a posao im se u zadnjih par godina razvio tako da danas nude kompletnu uslugu dekoracije vjenčanja, izradu pozivnica i ostale papirne konfekcije i vjenčanih dodataka.

Sve je počelo dekoracijom vlastitog vjenčanja, zatim su prijatelji zamolili usluge dekoriranja i tako se iz ideje stvorio unosan posao“.

Bljesak.info je razgovarao s mladim timom InovaDecora, koji nam je ispričao svoju priču.

Kako je krenula ideja za pokretanjem jednog ovakvog biznisa?

Čini nam se da je ljubav prema cvijeću oduvijek postojala u nama. Uvijek smo bili kreativni. Iskoristili smo priliku na našim vjenčanjima da sami sebi radimo pozivnice, revere i cvjetne dekoracije. Dekoracije su imale neki poseban stil i izgled. Nakon toga, prijateljice su tražile da i njihovo vjenčanje dekoriramo. Naš rad je imao prepoznatljiv stil, potražnje je naglo poraslo pa smo odlučili otvoriti event galeriju koja se sastoji od dva poslovna prostora. Jedan dio je kreativna radionica a drugi dio ured gdje održavamo sastanke i radimo tematske izloge. To je bilo prije tri i pol godine. Zasad sve ide po planu – prepoznatljiv stil, brandirano ime, širenje posla, zadovoljni klijenti…

Je li bilo teško osnovati tvrtku za dekoracije?

U današnje vrijeme je teško bilo što započeti raditi – kako je teško zaposliti se, tako je teško i osnovati tvrtku. Ali nama je to više bio izazov, s obzirom da smo jedini na ovim prostorima, a i šire, koji rade ovakvu vrstu posla. Od samog početka uspješno surađujemo i odlično timski funkcioniramo. Smatramo da je produkt našeg uspjeha uporan rad, odricanje i stalna edukacija.

S kojim problemima ste se susretali?

Htjeli smo napraviti prepoznatljiv brand, ugodan ambijent, privlačan logo, atraktivnu web stranicu (www.idecor.ba), znači sve što treba ozbiljna tvrtka imati, a to je zahtijevalo veća financijska sredstva. Imali smo i male probleme s administracijom koja je usporila realizaciju našeg projekta. Ovakva vrsta djelatnosti bila je i administraciji novost…

Kako su ljudi u Hercegovini reagirali na ovaj ‘neobični zanat’?

Ljudi su bili oduševljeni što konačno imaju mjesto gdje mogu sjesti i opušteno uz kavicu ispričati svoju priču. Trebalo je vremena da se naviknu da radimo na princip sastanka i uvijek se iznenade što sve u svojoj ponudi imamo. Kroz prezentaciju naših radova i razgovor s klijentom dođemo do najljepšeg dijela našeg posla – kreiranja i aranžiranja. Najjednostavnije je kada nam kažu kojim proračunom za dekoracije raspolažu jer tako skraćujemo vrijeme potrebno za donošenje kvalitetne ponude.

Što za vas znači biti dijelom jednog od najvažnijih dana u životu mladenaca?

Ponosni smo što smo postali prva adresa mladenaca. Tome poslu pristupamo jako odgovorno i ne dozvoljavao da bilo što izmakne kontroli. Dosta mladenaca je neiskusno da organizira vjenčanje što dovodi do mnogo propusta. Zbog toga u svojoj ponudi imamo i koordinatora vjenčanja, osobu s posebnim smislom za detalje koja ima ulogu da sam proces planiranja i sam dan vjenčanja prođu glatko. Postoji stvarno mnogo detalja- logistika, dobavljači, rasporedi, vremenski rokovi, proračuni,…

Koliko je teško biti inovativan i svaki put drugačiji u kreiranju aranžmana?

Nije teško jer u svaki projekt unosimo mnogo truda, ljubavi i vremena. Bez obzira o kakvim se dekoracijama radilo uvijek stilski i tematski pratimo svrhu događaja. Kroz razgovor s klijentima prepuštamo se mašti, ideje nam same nadolaze, zajedno sudjelujemo u stvaranju inovativnih dekoracija, vodeći, naravno, brigu o cijenama dekoracija. Uvijek pružamo kvalitetnu uslugu tako da nam je potrebno mnogo truda da ispunimo sva očekivanja klijenta.



Koliko je vaš rad prepoznat izvan granica Mostara i BiH, planirate li širiti posao?

Od samih početaka uspješno djelujemo na cijelom prostoru BiH, Hrvatske i Republike Srpske. Imamo dosta dogovorenih projekata izvan naših granica tako da su ljudi očito prepoznali kvalitetu u našem radu. Konstantno radimo na širenju posla. Imamo u planu i otvaranje novih poslovnica, ali to je samo u planu.

Mislite li da mladim poduzetnim ljudima treba dati više prostora, jesu li mladi neinformirani o svim svojim mogućnostima?

Da, mladi nisu informirani o pokretanju vlastitog biznisa, a ni o problemima s kojima će se susresti pri pokretanju posla – problemi pri registraciji, nema podrške države, nedovoljna financijska sredstva,…Nemamo nikakva poslovna savjetovališta. Mada informacije postoje, internet je pun savjeta o pokretanju vlastitog biznisa. Znači nemamo velike pomoći nego se više sami moramo snaći oko realizacije svoje ideje, rekli su iz ovog mladog tima za Bljesak.info.

U kojem pravcu mladi trebaju razmišljati kada je u pitanju biznis, imaš li neki ohrabrujući savjet za njih, a pogotovo mlade i inovativne ljude?

U vremenu krize većina mladih odgađa pokretanje posla za neka bolja vremena. Budimo realni, nikad nije pravo vrijeme za realizirati svoju ideju, posebno u ovom gradu i državi. Ali čekajući, samo se povećava mogućnost da se netko drugi sutra počne baviti onim što je bila vaša ideja. Ono što mladi trebaju znati jest da nema uputa za pokretanje uspješnog posla i da nema sigurnog puta da se u kratkom roku postigne poslovni i financijski uspjeh. Da bi mogli pretpostaviti hoće li vam ideja uopće imati uspjeha trebali bi dosta istraživati, učiti, sve dobro isplanirati,…Istražite tržište i vjerujte u sebe, uložite maksimalan trud i vrijeme u svoj rad i vjerujte- isplatit će vam se. Mi vam nudimo svoju pomoć, možemo vam pokušati odgovoriti na pitanja koja imate vezano za pokretanje biznisa, posavjetovati vas, reći vam na što sve morate obratiti pažnju, uputiti vas na prave adrese…


Iz arhive Bljesak.info/moja.ba

The following two tabs change content below.

About The Author

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.