Psiha i snažan imunitet su u direktnoj vezi. Ako ste neprestano umorni, a osobito ako taj umor prate bezvoljnost, frustracija, osjećaj nepravde…, što vam opet izaziva stalne zdravstvene probleme (viroze, prehlade), to je znak da ste psihički prepterećeni i da je vaš imunosni sustav ozbiljno ugrožen. Čini li vam se ponekad da ste vječno bolesni, premda liječnički nalazi ne upućuju na neku ozbiljnu dijagnozu. Naizgled vam nije ništa, ali vam neprestano curi nos, kišete, bole vas kosti, teško gutate… No to je samo početak, jer je prevelika količina stresa okidač i za brojne ozbiljnije bolesti koje nastaju upravo kao posljedica – oslabljenog imunosnog sustava.

Sindrom kroničnog umora

Znanstvenici nisu u potpunosti sigurni što sve pojam sindrom kroničnog umora obuhvaća, jer je riječ o stanju iscrpljenosti nepoznatog uzroka. Simptomi su bolovi u mišićima i zglobovima, kognitivne smetnje, fizička i mentalna iscrpljenost, manjak energije, osjećaj nelagode i pospanost, manjak motivacije, neraspoloženost i depresija. Dijagnoza se postavlja na osnovi većeg broja karakteristika, s time da je presudna mentalna i €fizička iscrpljenost koja traje barem šest mjeseci. Dakle, uobičajen umor, onaj koji se ‘liječi’ kvalitetnim snom, nije razlog za ‘alarm’. Za razliku od povremenog umora, kronični umor je svakodnevni i narušava kvalitetu života. Stručnjaci kažu kako ova vrsta umora pogađ…a deset posto ljudi u nekom dijelu života, a češće se javlja u žena. Najčešći uzroci kroničnog umora su, prije svega, stres, ali i manjak kretanja i neadekvatna prehrana. Osim ovih uzroka, iza kroničnog umora mogu se skrivati i loše navike, poput ispijanja više od tri šalice kave dnevno ili energetskih napitaka, prevelik unos čokolade i gaziranih napitaka koji sadrže kofein prije počinka, pušenje te obilne mjesečnice, policistični jajnici, polipi na maternici, blaga alergija na hranu i pretilost.

Prepoznajte na vrijeme

Ako se kronični umor ne prepozna na vrijeme, mogući su, osim imunosnog, i ozbiljni poremećaji krvožilnog i živčnog sustava. Zato, ako osjećate simptome, svakako se javite liječniku i uvrstite u svoj život nove navike koje će vam pomoći da se bolje osjećate. Umjereno vježbanje, koje počinje blagim intenzitetom i postupno se povećava, zdrava prehrana, hobiji koji opuštaju i rad na duhovnosti neke su od dobrih metoda koje blagotvorno utječu na zdravlje. Također, kvalitetan san je prijeko potreban za dobar osjećaj. Stručnjaci preporučuju osam sati spavanja, a ključnu ulogu igra i kvaliteta madraca i jastuka. Prije spavanja prozračite sobu i ne radite ništa što bi vam moglo prouzročiti stres. Ako imate priliku, tijekom dana odmorite se barem 20 minuta – to je vrijeme dovoljno da se tijelo napuni novom energijom i da dobijete polet za preostale dnevne izazove. Osjećate li umor, ni u kom slučaju ne posežite za slatkišima i ne tražite utjehu u visokokaloričnoj hrani, nego pojedite neko lagano voće i napijte se vode ili čaja.

Koja je uloga…

…vježbanja
Budete li redovito vježbali, ojačat ćete svoj imunitet. Početni entuzijazam može zavarati pa oni koji su odabrali neku aktivnost najčešće počnu preradikalno pa zbog umora i upale mišića brzo odustanu. Stoga, počnite vježbati u malim koracima. Za početak šećite 10 minuta. Nakon što se vratite kući, osjećat ćete se osvježeno i odmorno. Postupno, kako budete stjecali kondiciju i volju, povećajte minutažu rekreacije na 30 minuta dnevno.

… vitamina
Dovoljno energije osigurat ćete si unosom vitamina B, kojim obiluju piletina, jaja, orašasti plodovi i sir. U borbi protiv umora izvrstan je i magnezij koji je zadužen za zdravlje mišića, razinu glukoze i koncentraciju. Tim mineralom obiluju zeleno lisnato povrće i orašasti plodovi. Jedan od češćih uzroka umora je i nepravilno disanje. Udahnite kroz nos i pritom ispupčite trbuh, a ne prsa. Polako izdahnite. Radite vježbe disanja dvaput na dan, ali pazite da udahnete i izdahnete 12 do 14 puta u minuti.

… hrane
Slatkiši, grickalice i gazirani sokovi na listi su najnepoželjnije hrane – to su prazne kalorije koje samo opterećuju organizam i ništa mu ne pružaju. Takva hrana vam trenutačno daje puno energije, ali se brzo preradi i razina energije padne. Ako imate napadaj gladi, pojedite malo kikirikija ili oraha koji obiluju vitaminima i mineralima. Konzumiranje takvih namirnica dat će vam dovoljno energije za tri sata. Potrebno je izbaciti alkohol, gazirana pića i kofein te povećati unos vode. Osobama koje pate od kroničnog umora nutricionisti preporučuju povećanje unosa ribe, žitarica, svježega i sušenog voća i povrća. Svakako je potrebno izbaciti ili barem smanjiti unos suhomesnatih proizvoda te konzervirane hrane. Dozu energije osigurat ćete si budete li u svoj jelovnik uvrstili hranu koja obiluje ugljikohidratima, bjelančevinama i mastima te potrebnim vitaminima i mineralima. Želite li biti sigurni da se zdravo hranite, svakako konzumirajte ove namirnice, i to svakodnevno.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.