Potrošnja svinjske masti zajedno s ostalim životinjskim mastima pala je u posljednjih 40 godina zahvaljujući istraživanjima o zasićenim mastima u našoj ishrani koje su glavni uzrok pojave visokog kolesterola i srčanih bolesti.

Pročitajte što o svinjskoj masti u prehrani kaže naša suradnica, nutricionistica Nevena Pandža.

Međutim, ukoliko je konzumirate na odgovarajući način i s njom ne pretjerujete svinjska mast može biti saveznik vašeg dobrog zdravlja. Svinjska mast je masnoća dobivena topljenjem svježeg, čistog masnog tkiva zdravih svinja.

Svaki gram svinjske masti “vrijedi” devet kalorija- isto koliko i gram bilo koje vrste biljnog ulja i ona je biološki daleko kvalitetniji izbor. Iako je poprilično podcijenjena u današnjoj kuhinji svinjska mast je definitivno proizvod koji trebate umjereno vratiti u svakodnevnu upotrebu.

U domaćinstvu za prženje može se koristiti bilo koja vrsta životinjske masti, ali je svinjska najrasprostranjenija. Osim što bolje apsorbira vitamine D, A i K možete je koristiti nekoliko puta bez ikakve bojazni da ćete ugroziti svoje zdravlje.

Donosimo Vam nekoliko razloga zašto ne bi trebali izbjegavati svinjsku mast

 Ne sadrži vrlo opasne transmasne kiseline

Iako je margarin stvoren kao  “zdrava” zamjena puteru i svinjskoj masti stvoren je margarin, koga neupućeni smatraju zdravom namirnicom na bazi biljnih ulja. Međutim, on sadrži transmasne kiseline štetne za zdravlje.

Danas možemo reći da je tvrdi margarin opasniji za nastanak srčanog udara nego svinjska mast, koju smo praktično izbacili iz ishrane. Da, svinjska mast sadrži zasićene masnoće i kolesterol, ali ne sadrži vrlo opasne transmasne kiseline. One podižu nivoe “lošeg” LDL kolesterola i snižavaju nivo “dobrog” HDL kolesterola. Dokazano je da su transmasne kiseline štetne za ljudsko zdravlje i doprinose opadanju imuniteta, pretilosti, šećernoj bolesti, povišenom nivou holesterola i razvoju bolesti krvnih sudova.

 

Idealna za prženje

Životinjska mast je idealna za prženje. Osim toga, meso neće toliko upiti masnoću, biće brže gotovo i lakše za probavu.

Dobro je i to što je svinjska mast bez mirisa i ukusa ako je u dobrom stanju i ako se pravilno pripremi.

Maslinovo ulje vs svinjska mast

Polariziranje namirnica na dobre i loše te posljedično pridavanje epiteta korisnog maslinovu ulju ili svinjskoj masti sasvim je nepotrebno. Česta je pogreška ta da maslinovo ulje ne podnosi dobro termičku obradu. Točka dimljenja maslinova ulja je srednje visoka, a dodatnu otpornost na visoke temperature pružaju i prirodni antioksidansi iz ulja poput skvalena i vitamina E koji čuvaju ulje od kvarenja te nastanka štetnih spojeva.

Svinjska mast za hemeroide

Jedan od boljih prirodnih lijekova za hemeroide je upravo svinjska mast koja vrlo uspješno otklanja neprijatan svrab i pečenje koji prate pojavu hemeroida.

 Svinjska mast za kožu

Mnoge žene danas zaboravljaju kako su naši preci liječili svoje mališane, kao i činjenicu da su ranije žene imale njegovanu kožu za koju su često koristile upravo svinjsku mast. Svinjska mast je odlično sredstvo čak i za kožu beba i liječenje osipa koji se pojavi od pelena. Također možete njegovati grubu kožu peta, ruku i laktova.

Ako su ljudi nekada jeli mast i kruh i bavili se fizički daleko zahtjevnijim poslovima, onda je jasno da je mast korisna i poželjna u ishrani, a sve negativne kritike su isključivo stvar zablude

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.