Proteini  imaju vrlo važnu ulogu u organizmu. Mišići su sagrađeni od proteina, svaki dio našeg metabolizma ovisi od aktivnih proteina (enzima).

Proteini su sastavljeni iz aminokiselina, elemenata od kojih neke moramo unositi putem hrane , a neke možemo i sami stvoriti u organizmu. Većina ljudi (pa čak i vegetarijanci ) unose dovoljno proteina. Namirnice najbogatije proteinima su meso, jaja, riba, mlijeko i mliječni  proizvodi te orašasti plodovi.

Proteini se dugo probavljaju i postepeno otpuštaju energiju i zato se osjećate duže siti poslije jednog mesnog obroka, nego na primjer tjestenine. Proteini su vrlo zahvalni za dijetu jer ne povećavaju nivo šećera u krvi kao ugljikohidrati. S postepenim otpuštanjem energije održava se nizak nivo inzulina, pa nema ni stvaranja naslaga tako lako kao sa šećerima.

Sitost i umjerena kalorijska vrijednost su dvije velike prednosti proteina u dijetama. Samo obratite pažnju da tijekom dijete birate nemasne izvore proteina – ribu, piletinu, bjelance, mahunarke, te da ih spremate bez mnogo ulja. Ukoliko ubacite više proteina u prehranu  a izbacite što više ugljikohidrata vidjet ćete brz napredak, osobito ako ih kombinirate s povrćem.

 

One Response

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.