Očajni pojedinci koji stalno vode borbu s mršavljenjem isprobat će gotovo sve savjete i dijete ne bi li se riješili viška kilograma. Mnogo je popularnih dijeta koje naizgled daju odlične rezultate, ali dugoročno nisu najbolje rješenje.

Jedna od takvih dijeta je i dijeta sirovom hranom, koja je unazad nekoliko godina postala trend među vježbačima i onima koji žele mršavjeti, ali i općenito kao zdrav način prehrane, piše Index.hr.

Takva dijeta zahtjeva da se jede isključivo sirova hrana što uključuje voće, povrće, orašaste plodove, sjemenke, biljna ulja i sl., obično se rade sokovi sirovog voća i povrća, i sve to bez kuhanja. Razlog tome jest što se kuhanjem i ostalim načinima pripreme hrane iz namirnice gube važni nutrijenti i enzimi, dok će se konzumacijom istih sirovih namirnica sve sačuvati, stoga je takav način prehrane zdraviji.

Ako ste do sada zanemarivali unos voća i povrća, te jeli uglavnom nezdravu hranu u pretjeranim količinama, onda dijeta sirovom hranom je svakako bolji izbor, međutim, stručnjaci se slažu kako odlazak u drugu krajnost nije najbolje rješenje.

Kuhanjem, pečenjem i ostalim načinima pripreme hrane pri kojima se koriste visoke temperature zaista će se smanjiti udio enzima, vitamina i minerala u namirnicama. Međutim, ionako tek jako mala količina enzima preživi put kroz želučanu kiselinu, tako da će količina preostala u umjereno kuhanim namirnicama biti dovoljna.

Udio vitamina i minerala se rijetko smanjuje ispod 60% nakon kuhanja, i to se odnosi na 16 vitamina i samo 8 minerala koji su osjetljivi na termičku obradu namirnica. Primjerice, vitamin C prilično je osjetljiv, te se u slučaju termičke obrade njegova količina smanjuje, ali zato sve se to može nadoknaditi konzumacijom tek pokoje citrus voćke.

S druge strane, dijeta sirovom hranom ima nekoliko nedostataka. Prije svega, takva dijeta je isključiva- isključuje mnoge važne i zdrave namirnice koje se ne mogu jesti bez termičke obrade, poput krumpira, graha ili leće, te je mali ukupni unos proteina s potpunim profilom aminokiselina.

Dakle, stručnjaci je ne smatraju uravnoteženom prehranom. Isto tako, takve dijete brzo propadnu, te dolazi do jo-jo efekta, vraćanja na stari način prehrane i vraćanja izgubljenih kilograma. Uz to, udio nekih bioaktivnih tvari, kao što je antioksidant likopen iz rajčice, puno je veći nakon kuhanja, stoga termička obrada u tom slučaju povećava nutritivnost namirnice. Povrh svega, kuhanje na temperaturi većoj od 75 °C uništit će većinu bakterija koje mogu uzrokovati trovanje hranom, piše Index.hr.

Dobra i zdrava prehrana podrazumijeva, naravno, ravnotežu. Prehrana mora biti bogata sirovim namirnicama voća, povrća, i orašastih plodova, ali isto tako i namirnicama koje je potrebno termički obraditi.

Želite li mršavjeti nemojte tražiti drugu krajnost, trudite se da većinu vaših obroka čini povrće, kako kuhano, tako i sirovo, a uz to i neka proteinska namirnica. Raznolikost u izboru voća i povrća osigurat će optimalan unos svih važnih vitamina i minerala.

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

About The Author

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.