Prvi modni portal u BiH među pripadnicama ljepšeg spola imao je velik odjek, te s o odličnim idejama, svakako na njemu potraže pokoji modni savjet ili savjet o ljepoti. Ovaj portal je zahvaljujući svojoj kreativnosti u Mostaru organizirao i Festival dizajna i umjetnosti MODAMO.kreARTiva, a uskoro se spremaju novi projekti, ‘glavna i odgovorna’ za sve ovo je mlada poduzetnica Ana Ćavar. Porazgovarali smo s Anom, koja nam je otkrila tajne svog uspjeha.

Predstavi sebe i što radiš? (…i…Na kojim si projektima do sada radila?)

Od treće godine faksa, tj. od 2007. radim na MODAMO.info portalu kao kreativna direktorica i glavna urednica. Nakon završetka fakultetskog obrazovanja, dobila sam posao u jednoj banci gdje sam radila tri godine, no istovremeno uz angažman na MODAMO.info. Osim toga, ove godine sam od siječnja do lipnja bila angažirana kao Voditelj muškog odjela high street dućana ZARA. Sve su to iskustva koja su mi itekako pomogla u ovoj mladoj karijeri, a kada pričamo o projektima – tada je onaj najvažniji, zasigurno Festival dizajna i umjetnosti MODAMO.kreARTiva kojeg smo do sada organizirali dva puta.

Kako je nastala ideja za prvi modni portal u BiH MODAMO.info i Festival dizajna i umjetnosti MODAMO.kreARTiva?

Prvi modni portal se rodio kada mi je s idejom o predstavljanju ponude butika u gradu prišao Goran Ćavar, sadašnji tehnički direktor portala, a ja sam, svjesna koliko takav medij nedostaje našoj zemlji, cijelu priču oblikovala u portal koji je danas broj jedan u zemlji kada govorimo o modi, stilu i ljepoti življenja. MODAMO.kreARTiva, s druge strane, je plod jednog brainstorminga na sastanku uredništva. Naime, s dragim kolegicama – Anjom Stojkić (izvršnom urednicom) i Dijanom Perić (modnom novinarkom) sam pričala o projektu koji bi radili na godišnjoj razini, a koji bi imao za cilj promociju domaće modne scene. Tada se ideja po ideja, rodila MODAMO.kreARTiva.

Možeš li našim čitateljima koji ne znaju, približiti kocept MODAMO.kreARTive?

Foto: Antonio Radić

Naravno. Radi se o dvodnevnom Festivalu čija su okosnica tri dijela – izlagački dio, kreARTivne radionice i okrugli stolovi. Oba puta se Festival održao u HKD herceg Stjepan Kosača i drago nam je da je Festival oba puta probudio veliku zainteresiranost kako posjetitelja, tako i medija. Lani smo, primjerice, imali 60 izlagača iz cijele Bosne i Hercegovine koji su prezentirali svoje, ručno izrađene, artikle – od nakita, torbi, odjeće i ostalih modnih dodataka, a kroz radionice svoje znanje prenosili svima koje taj vid umjetnosti zanima.

Je li bilo teško biti prvi u Mostaru, na koje si probleme nailazila?

Ne bi rekla da je teško, više bi rekla da je izazovno. Izazov je biti prvi u bilo čemu, posebno kod nas kada se nerijetko na sve novo gleda s dodatnim skepticizmom. No, iskreno, od samih početaka MODAMO.info, a i MODAMO.kreARTive, ja i moj tim (fantastičan tim, moram reći!) smo sigurni u to da radimo važnu i pozitivnu stvar. Trudimo se da s raspoloživim resursima napravimo najbolji mogući portal i najbolji mogući Festival dizajna i umjetnosti.

Ono što se nadamo jeste da će ubrzo gospodarstvenici i javne ustanove shvatiti dobrobit Festivala za grad i državu, i odgovoriti na naše prijedloge te u njega uložiti svoja sredstva. Tako će pomoći mladima koji su dovoljno hrabri da sami krenu u biznis, a to je u današnjoj situaciji uistinu vrijedno svake moguće potpore.

Kako si odlučila pokrenuti sve te modne projekte na našem prostoru?

Bez obzira koliko to zvuči poput klišea, opet ću reći – moda i umjetnost su dio mog života od malih nogu. Od onih isprobavanja maminih stvari do štednje za kupovinu prvog magazina. Nisam imala mogućnost da upišem fakultet vezan uz tu industriju, pa sam zalutala na ekonomiju, ali sam imala sreću da sam našla ljude (čitaj: Anju, Dijanu i Andreu -našeg marketing gurua) koji modu žive jednakim intenzitetom kao i ja. Ljude kojima nije problem ustati ujutro u šest kako bi napravili i objavili odjevnu kombinaciju za koji MODAMO.uredništvo smatra da je idealna za taj dan. Ta energija koju zajedno stvaramo je motivator da kroz razne projekte dokažemo da naša zemlja u polju mode može stajati bok uz bok zemljama u regiji. Čak, usudim se reći da je naše vrijeme tek došlo!

Kako teče sama realizacija projekata od ideje do realizacije?

Uvijek se trudimo dodatno se educirati u polju onog projekta koji radimo. Tako da, nakon istraživanja što nam je sve potrebno, bacamo se u pripreme. Svi smo ljubitelji ‘TO DO’ listi i raznih alata koji nam pomažu da bude što organiziraniji. Svjesni smo što kome ide dobro i tako dijelimo poslove, a na zajedničkim sastancima sumiramo učinjeno i radimo plan za dalje. Ovdje moram reći da su ovi sastanci daleko od onih uniformiranih za dugih pravokutnim stolom, više je to ona opcija u kojoj smo u stanu, zakucani za kuhinjski šank i dok jedna prezentira što sve trebamo još napraviti, druga na tost maže džem koji je njena mama poslala da imamo za doručak. No ne želim da pomislite da smo neozbiljni – nismo, nego, ovako smo opušteniji i kreARTivniji.

Na okruglom stolu ‘Ženska strana uspjeha’ predstavili ste Concept store, što je to zapravo?

Sjećam se kada smo počeli s organizacijom prve MODAMO.kreARTive i kada smo rekli na nekom od sastanaka: ‘Joj, zamisli da jednog dana imamo dućan u kojem se mogu ovi artikli kupiti kroz cijelu godinu.‘ I danas, tri godine nakon toga stojimo pred tim ciljem. Dakle, otvaramo MODAMO.kreARTiva Concept Store u kojem ćete naći proizvode najboljih naših kreARTivaca i dizajnera. Biti će to dućan kao svojevrsna galerija fantastičnih stvari u kojem posjetitelji neće moći lako odlučiti što kupiti jer će sve biti uistinu divno. Mjesto za druženje, kupovinu, čitanje knjige i učenje nečeg novog. Jako smo uzbuđeni zbog tog projekta i jedva čekamo da u našem gradu otvorimo vrata MODAMO.kreARTiva Concept Stora!

Mislite li da mladim poduzetnim ljudima treba dati više prostora i prilike? I kako?

Itekako. Ono što sam uvidjela jeste da su mladi ljudi poduzetnog duha srezani nekako u početku. Srezani su najčešće nedostatkom odgovora. Imaju pitanja o registraciji, o porezima, o doprinosima, o raznim dozvolama, a teško dolaze do pravih odgovora. Naša generacija je internet generacija, a sama činjenica da na internetu ne možete naći pročišćen zakon sa svim izmjenama, govori samo po sebi. Mislim da se ovi poduzetni mladi ljudi prepoznaju već na fakultetu i mislim da bi profesori i asistenti još intenzivnije trebali raditi na tome da ih upoznaju s poticajima (poput onih za samozapošljavanje), s grantovima i svim ostalim što će im pomoći da krenu razvijati svoju poslovnu ideju kada ‘iziđu’ s fakulteta.

Kako je biti mlada, poduzetna i uspješna žena u Mostaru i Hercegovini? –Je li teško opstati u muškom svijetu?

Teško je odgovoriti na ovo pitanje, jer tada čovjek priznaje da je mlad i uspješan. Više gledam na svoj dosadašnji rad kao na nešto što se nadam da će ostale ljude, moje kolege motivirati na slične akcije. Mi smo uistinu krenuli od ničega, od ničega u punom svom smislu, a uskoro otvaramo svoj Concept Store. Nije to mala stvar. Nikako. A opstati u muškom svijetu – nije nimalo teško. Zašto? Zato što pored njih odmah stoje žene, ni ispod, ni iza, nego pored. I to su moderne žene. Žene koje mi, kada ih pitam hoće li rješenje o registraciji biti gotovo na vrijeme, kažu – Ana, znaš, ja sam pola plaće potrošila na MODAMO.kreARTivi, zato ne sekiraj se.

Koje su pozivne strane ovog grada i u kojem pravcu mladi trebaju razmišljati kada je u pitanju biznis? Imaš li neki ohrabrujući savjet za njih, a pogotovo mlade djevojke.

Pozitivne strane su to što je sve dostupno, bez obzira koliko na prvu tako ne izgledalo. Dostupne su informacije. Trebate biti uvjereni da ne postoji ‘ne znam’, nego samo – ‘koga to trebam pitati’. Još jedna stvar koja se na prvu možda ne čini takvom jeste da su mladi našeg grada uistinu fantastični. Znam da su mnogi nakon ove pročitane rečenice pomislili – A jašta su. Jesu, vjerujte. Samo je problem što ta pozitivna strana naše mladeži bude često zakinuta u medijima (to i jeste razlog zbog kojeg mi je drago da ste pokrenuli ovu seriju pozitivnih priča na Bljesak.info). Savjet njima je da budu hrabri i da prestanu pričati o odličnim idejama, nego se ustanu, iziđu vani i naprave prvi korak. Ako žele osnovati obrt neka odu u Obrtničku komoru i to kažu. Ako žele pisati za Bljesak.info, neka im pošalju svoj autorski uradak. Ako žele biti dio MODAMO.kreARTive, neka nam se jave s tom idejom. Prvi korak. Toliko je dovoljno da jedna uspješna poduzetnička priča počne.

Iz arhive Bljesak.info/moja.ba

The following two tabs change content below.

MarijaAna

Nova mora ćeš moći otkriti tek kad stekneš dovoljno hrabrosti da iz vida izgubiš obalu.

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.