Samo ljudi alergični na brezu koji doista osjećaju simptome alergije nakon konzumiranja celera moraju izbjegavati to povrće, kaže nutricionistica Adrijana Miletić Gospić iz Dječje bolnice Srebrnjak u Zagrebu.

”To znači da je osoba razvila unakrsnu reaktivnost na pelud breze i celer. Slična unakrsna aktivnost postoji između peludi breze i nekih voćki (npr. jabuke). Spomenuta pojava križne reaktivnosti između određenih vrsta peludi i voća ili povrća zove sev oralni alergijskih sindrom i vezana je isključivo za svježe voće i povrće. To znači da ljudi alergični na brezu, a koji osjećaju simptome nakon što pojedu svježi celer ili jabuku, mogu bez poblema jesti celer kuhan u juhi ili kompot od jabuka”, objašnjava nutricionistica Gospić.

Stoga, spomenuta pojava ne može nikako biti alibi za izbacivanje povrća i voća iz dnevnog jelovnika. Nutricionistica napominje da su alergijski simptomi nakon konzumacije određene vrste svježeg voća ili povrća najintenzivniji u vrijeme cvatnje određene peludi s kojom postoji križna rekativnost – na primjer u slučaju celera simptomi će biti najizraženiji u veljači, kad cvjeta breza. Također, nutricionistica je objasnila i tko sve mora izbjegavati kiseli kupus, alkoholna pića, osobito vino:

”Samo ako imate intoleranciju na histamin, to jest ako vam nedostaje enzim diamin-oskidaza (DAO), koja razgrađuje histamin. Naime, fermentirani proizvodi, osobito fermentirani proizvodi s visokim udjelom proteina (npr. tvrdi sirevi, sirevi s plemenitim plijesnima) sadrže visoku razinu histamina te mogu izazvati simptome nalik na alergijske kod osoba s intolerancijom na histamin. Ti ljudi bi trebali izbjegavati i ostale namirnice bogate histaminom, u prvom redu odstajalo meso i ribu, suhomesnate proizvode i riblje konzerve, ukiseljeno povrće, vino i alkoholna pića. Ljudi koji normalno metaboliziraju histamin mogu bez ikakvih simptoma jesti spomenute namirnice”, zaključila je nutricionistica.

Orašaste plodove, prema mišljenju stručnjaka, treba izbjegavati ako smo zbog križne reaktivnosti na pelud stabala (npr. lijeske, odnosno lješnjaka) razvili alergiju na orašide (npr. lješnjak). Do križne reaktivnosti može doći i između ambrozije i banane, dinje, lubenice, krastavca, tikvica, artičoka, te tad treba izbjegavati te namirnice.

Najbolje je da s njihovom konzumacijom odmah prestanete ako vam se nakon njih pogoršaju simptomi alergije, a ambrozija upravo cvjeta, savjetuju stručnjaci. Nemojte si tad nikako pokušati pomoći čajem od kamilice, ehinacee ili hibiskusa. I oni mogu tvoriti lošu kombinaciju s ambrozijom.

”U hranu koja izaziva najčešće alergijske reakcije ubrajaju se mlijeko, jaja, orašasti plodovi, kikiriki, gluten, soja, riba, morski plodovi. Te rakcije mogu biti vrlo intenzivne, ponekad i opasne za život. Alergijske reakcije na voće i povrće obično su blaže (peckanje u ustima) i najčešće su povezane uz spomenutu križnu reaktivnost s određenim vrstama peludi”, pojašnjava nutricionistica Gospić.

Stručnjaci tvrde da zbog unakrsnih reakcija valja izbjegavati i med. Budući da pčele slijeću s cvijeta na cvijet sakupljajući pelud, ako ste alergični na neku vrstu peludi, mogli biste imati i alergijsku reakciju na med, koji bi najviše mogao smetati alergičnima na pelin, piše 24sata.

U većim bi količinama štetiti mogao i peršin. Međutim, ako se jede umjereno, nasjeckan ili u prahu kao začin u brojnim jelima, može vas doslovno spasiti od ubojitih simptoma alergije. U njemu ima toliko vitamina C da, ako ga redovito jedete tijekom cijele godine, može ojačati imunitet do te mjere da će vas zaobilaziti mnoge bolesti i alergije.

Slično je i s paprikom, koja još obiluje beta-karotenom i kalijem, pa se preporučuje jesti sirova. Uz to, bromelain iz ananasa moćna je protuupalna tvar koja ublažava bolove, smanjuje otekline i potiče oporavak tkiva. Vjeruje se da njegova učinkovitost proizlazi iz međudjelovanja s prostaglandinima, tvarima sličnima hormonima, pa je i ananas među važnijim namirnicama u borbi protiv alergija.

Top 10 najbolji savjeti – hrana uz koju se lakše podnose alergije

Luk će smanjiti baš svaku upalu Luk pospješuje iskorištavanje vitamina C, a čak stabilizira i stanične membrane, pa ljudi manje reagiraju na alergene. Kad god možete, nasjeckajte ga u hranu.

Vitamin C iz paprike za jači imunitet Paprika sadrži četiri puta više vitamina C od naranče te beta-karoten i kalij. Stručnjaci tvrde da se s jačim imunitetom lakše nosimo s alergijama, pa su paprike obavezne.

Bobičasto voće sadrži kvercetin Kvercetin iz bobičastog voća smanjuje histaminske reakcije. Stručnjaci ipak upozoravaju da su za sada istraživanja rađena na stanicama, a nisu dokazana na ljudima.

Peršin da, ali oprez s količinom Među najbogatijim je biljkama po sadržaju vitamina C i u sadržaju brojnih minerala. U većim količinama može doći do promjena na jetri, upozoravaju liječnici.

Kivi sprečava blaži oblik alergije Vitamin C iz kivija poboljšava aktivnost diamin-oksidaze, tj. enzima koji razgrađuje histamin, što može pomoći osobama s blažim oblicima histaminske intolerancije.

Ananas je dobar zbog bromelaina In vitro istraživanja dokazala su protuupalni učinak bromelaina iz ananasa te smanjenje iritacije na alergijske bolesti kao što je astma. Uključite ga u prehranu.

Tuna je vrlo bogata omega-3 kiselinama Neke epidemiološke studije pokazuju da je učestalost astme i alergijskog rinitisa manja kod ljudi koji unose veće količine omega-3 masnih kiselina hranom.

Skušu treba jesti i dva puta na tjedan Skuša je plava riba te je, baš kao i tuna, bogata omega-3 masnim kiselinama, pa se alergijski simptomi lakše odražavaju kroz manji broj alergijskih simptoma.

S kefirom unosite dobre bakterije Istraživanja upućuju na pozitivno djelovanje probiotika na atopijske bolesti. Zbog regulacije mikroflore, svakodnevna konzumacija kefira svakako je poželjna.

Med samo ako ga dobro podnosite Zrnca peludi u medu su “umrtvljena” i organizam ih prihvaća bez neke značajnije pobune. Ako ste jako osjetljivi na pelud, konzumacija izaziva jake alergološke reakcije, piše 24sata.

The following two tabs change content below.
Vanja
Najveća sreća u životu je uvjerenost da smo voljeni – voljeni zbog toga kakvi jesmo ili još više, usprkos tome kakvi jesmo

About The Author

Vanja

Najveća sreća u životu je uvjerenost da smo voljeni – voljeni zbog toga kakvi jesmo ili još više, usprkos tome kakvi jesmo

Ostavi komentar

Email adresa nije obavezna, isto tako neće biti objavljena.